logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۴۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فعال فرهنگی انجمن نابینایان استان زنجان:

دولت در بودجه سال 99 به معلولین توجه نکرده است

دولت-در-بودجه-سال-99-به-معلولین-توجه-نکرده-است

فعال فرهنگی انجمن نابینایان استان زنجان با اشاره به قانون حمایت از معلولین، گفت: قانون حمایت از معلولین فقط در مجلس تصویب‌شده اما این قانون در کشور اجرا نمی‌شود.

نعمت گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ما در راستای شعار معلولیت محرومیت نیست قدم‌هایی را برداشته‌ایم، اظهار کرد: تشکیل گروه هنری معلولین انجمن نابینایان زنجان در راستا همین شعار است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنسرت هنری ویژه معلولین در شمال غرب کشور توسط گروه هنری انجمن نابینایان زنجان، ابرار کرد: گروه هنری انجمن نابینایان در سال 94 در حضور رئیس‌جمهور اجرای موسیقی داشته است.

فعال فرهنگی انجمن نابینایان استان زنجان بیان کرد: گروه هنری انجمن نابینایان درزمینهٔ تولید آهنگ‌های ایرانی، مذهبی و استکبارستیزی مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولین، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در راستای قانون حمایت از معلولین هیچ کاری انجام نداده‌اند و این قانون فقط درزمینهٔ های تحصیلی موفقت بسیار کمی داشته است.

گنجی با اشاره به سهمیه 3 درصد جذب معلولین در دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: دولت در بودجه سال 99 هیچ بودجه خاصی برای جذب معلولین در دستگاه‌های اجرایی در نظر نگرفته است.

وی با اشاره به 15 هزار میلیارد اعتباری که در بوجه سال 99 برای قانون حمایت از معلولین در نظر گرفه شده است، افزود: فقط برای تامین 1300 میلیارد برنامه ریزی ‌شده است.

فعال فرهنگی انجمن نابینایان استان زنجان با اشاره به مطالبات این انجمن از مجلس و سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: هنوز این قانون در هاله‌ای از ابهام است و قدم اجرایی خاصی برداشته نشده است.

وی بابیان اینکه انجمن نابینایان در تولید قطعه‌های موسیقی با تمامی هنرمندان استان رقابت می‌کند، افزود: گروه هنری انجمن نابینایان در راستای تولید قطعه‌های موسیقی مناسبتی گام های قابل توجهی برداشته است.

گنجی با اشاره به اینکه گروه هنری انجمن نابینایان با بودجه و بی بودجه به کار خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: هنرمندان انجمن نابینایان در سطح هنرمندان تراز اول استان  و کشور هستند.

وی با اشاره به تولیدات برجسته نگارهای الکترونیکی انجمن نابینایان استان زنجان، عنوان کرد: این انجمن در راستای استفاده نابینایان  از گوشی هوشمند و کامپیوتر قدم‌های خوبی برداشته است.

فعال فرهنگی انجمن نابینایان استان زنجان با اشاره به مشکلات نابینایان در زنجان، ابراز کرد: سد معبر، عدم حصار زدن به داربستها، عدم معرفی راه‌های معلولین و... از مشکلات نابینایان بوده که نیازمند انجام مناسب‌سازی از طرف شهرداری است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر