logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
برنامه های شبکه اشراق زنجان در انتخابات تشریح شد؛

پیش بینی تولید و پخش 16 هزار دقیقه برنامه به مناسبت انتخابات در زنجان/جلب مشارکت حداکثری رویکرد صدا و سیمای مرکز زنجان

پیش-بینی-تولید-و-پخش-16-هزار-دقیقه-برنامه-به-مناسبت-انتخابات-در-زنجان-جلب-مشارکت-حداکثری-رویکرد-صدا-و-سیمای-مرکز-زنجان

شبکه اشراق زنجان در انتخابات، 16 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش می کند.

به گزارش موج رسا; با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، صدا و سیمای مرکز زنجان از اواخر سال گذشته برنامه ریزی های گسترده ای به منظور پوشش رسانه ای و خبری این رویداد مهم ملی انجام داده است.

رسانه استانی با تقسیم بندی پنج مرحله ای انتخابات، از بهمن ماه سال گذشته تا اواخر فروردین ماه سالجاری در حوزه صدا با تولید 1620 دقیقه، حوزه سیما 2640 دقیقه و حوزه خبر با 741 دقیقه برنامه مجموعا بمدت 3549 دقیقه گام اول را در آستانه انتخابات محکم برداشت.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا 29 اردیبهشت ماه حوزه های تولیدی و خبر بیش از 13 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش کند.

این مرکز برای روز برگزاری انتخابات نیز برنامه ریزی مدونی را انجام داده است بر همین اساس بیش از یک هزار و 850 دقیقه برنامه برای این روز  در رسانه استانی پیش بینی شده است.

همچنین  با استقرار واحدهای سیار و استودیوی تلویزیونی در ستاد انتخابات، اعزام اکیپ های متعدد پرتابل تولید و خبر به شعب اخذ رأی در نقاط مختلف استان، ارائه گزارشهای مختلف از حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رأی، ارتباط مستمر و زنده با شهرستانها و .... تا پایان روند اخذ رای بشکل زنده و مستقیم همگام با مردم ولایتمدار در خلق حماسه ای دیگر سهیم خواهد بود.

همچنین رسانه ملی و استانی برای ایام پس از انتخابات نیز برنامه های مختلفی تدارک دیده است تا آرامش را در فضای جامعه حاکم کند، پیش بینی برای این مرحله نیز حدود دو هزار دقیقه است.

معاونت صدا دو ویژه برنامه مختص انتخابات با عناوین «فصل انتخاب» و «5+12» در دست تولید و پخش دارد که این ویژه برنامه ها از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا پایان انتخابات نیز ادامه خواهند داشت.

برنامه فصل انتخاب به تهیه کنندگی خانم جمالی و گویندگی خانم ترملو روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 9:30 صبح پخش خواهد شد که با نزدیک شدن به ایام انتخابات تعداد پخش نیز افزایش خواهد یافت.

 این برنامه شامل آیتمهایی از قبیل ارائه اخبار انتخاباتی، گزارش های مردمی، سرود، کارشناس و .... است.

ویژه برنامه 5+12 نیز به صورت میزگرد و با حضور کارشناسان صاحب نظر به مدت 45 دقیقه به بحث و تبادل نظر موضوعی در خصوص انتخابات می پردازد . تهیه کننده این برنامه نبی بوده و اجرای آن را اطاعتی به عهده دارد که روزهای یکشنبه و پنج شنبه ساعت 16:45 از شبکه استانی رادیو پخش می شود.

علاوه بر این در هفته یک برنامه از سری برنامه اخشاملار نیز به موضوع انتخابات اختصاص یافته است .

با نزدیک شدن به روز انتخابات سایر برنامه های روتین و تأمینی شبکه استانی صدا نیز به این موضوع خواهند پرداخت.

معاونت سیما هم ویژه برنامه «انتخاب اصلح» را تولید و پخش می کند که با حضور حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی در قالب میزگرد انتظارات و مطالبات مورد استان را مورد بررسی قرار دهد.

توجه ویژه به موضوع شوراهای اسلامی شهر و روستا، پرداخت به اهمیت شوراها در توسعه و آبادانی، آسیب شناسی دوره های گذشته شوراها و .... از محورهای اصلی این برنامه محسوب می شود.

 این ویژه برنامه به تهیه کنندگی شفقتیان و با اجرای اطاعتی روزهای شنبه هر هفته ساعت 22:10 روی آنتن می رود .

علاوه بر این برنامه های روتین شبکه اشراق مانند گجه لر، سلام زنجان، آلاچیق، امین امت، عطر آدینه و برنامه های تامینی پخش هم هر کدام به فراخور موضوع به این مقوله مهم پرداخته و خواهند پرداخت.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم تاکنون با ارسال بیش از 200 گزارش ویژه خبری به خبرگزاری صداوسیما، همچنین تولید و پخش 197 گزارش خبری استانی درکنار 26 گفتگوی ویژه خبری رادیویی و تلویزیونی رسالت اطلاع رسانی خود را به نحو مطلوب به انجام رسانده است.

این معاونت همچنین برای ایام پیشرو نیز بیش از سه هزار و 500 دقیقه گزارش، تفسیر و .... با موضوع انتخابات پیش بینی کرده است.

رسانه استانی در مجموع بیش از 16 هزار  دقیقه برنامه در قالبهای مختلف برای مهمترین رویداد کشور در سال جاری تدارک دیده است تا ضمن جلب مشارکت حداکثری مردم استان در این انتخابات ، بتواند شاخصهای انتخاب اصلح را در جامعه تبیین کند.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر