logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۴۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
موج رسا گزارش می دهد؛

معضل کمبود سرویس‌های بهداشتی در شهر زنجان صدای مردم را درآورد

معضل-کمبود-سرویس‌های-بهداشتی-در-شهر-زنجان-صدای-مردم-را-درآورد

در حال حاضر تعداد سرویس های بهداشتی موجود در شهر زنجان جوابگوی نیاز همشریان نبوده و این موضوع نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است.

به گزارش موج رسا; اهميت موضوع سرويس هاي بهداشتي در دنیا به حدی است كه سازمان ملل متحد 19نوامبر را به عنوان روز جهاني توالت نام نهاده است.

این موضوع در همه جهان مورد توجه بوده و کشورهای مختلفی برای رفع این نیاز تلاش می کنند، در شهر زنجان نیز با وجود اینکه بارها کمبود شدید سرویس های بهداشتی از سوی مسئولان بهداشت،مردم و رسانه ها گوشزد شده است اما این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

کافی است گشتی در شهر زنجان بزنید تا متوجه شوید که برخی سرویس های بهداشتی عمومی در حال حاضر خدمات ارائه نمی کنند و مردم تنها از چند پارک که وضعبت بهداشتی آن مطلوب نیست،استفاده می کنند.

نبود سرویس بهداشتی عمومی سبب شده تا مردم نیز نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند، یکی از شهروندان زنجانی در این باره به خبرنگار موج رسا،گفت: متاسفانه برای انجام امور خرید و گردش در شهر باید زمان کمتری را اختصاص داد چرا که نبود سرویس بهداشتی عمومی مشکلی عمده در این شهر محسوب می شود.

*بهداشت نامناسب سرویس های بهداشتی

سمیرا رضایی با بیان اینکه متاسفانه افرادی که دارای فرزند کوچکتر هستند بیشتر مشکلات را درک می کنند، افزود: بسیاری از سرویس های بهداشتی پارک ها نیز به دلیل کثیفی بیش از حد قابل استفاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شهر زنجان کمتر می توان سرویس بهداشتی مناسب پیدا کرد و شهرداری در این زمینه هیچ طرح و برنامه ای ندارد.

این شهروند با بیان اینکه در اکثر مراکز تفریحی شهر نیز استفاده از سرویس بهداشتی فقط برای کسبه آن مرکز اختصاص داده شده است،گفت: حتی در مطب های پزشکان نیز بیماران با مشکل سرویس بهداشتی به دلیل بسته بودن آن مواجه هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مطب های پزشکان پول های گزافی برای ویزیت افراد گرفته می شود اما هیچ گونه خدماتی ارائه داده نمی شود.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی نیز با اشاره به نا امنی برخی پارک های زنجان، می گوید: در برخی پارک ها هم افراد معتاد پاتوق کرده اند و کسی جرات استفاده از سرویس بهداشتی را ندارد.

این شهروند گفت: وضعیت سرویس های بهداشتی موجود در سطح شهر زنجان نیز به هیچ وجه مناسب نیست و اغلب غیر قابل استفاده است.

این مصاحبه تنها نمونه کوچکی از وضعیت سرویس های عمومی زنجان است که اغلب کثیف بوده و مراکز تجاری و تفریحی و مطب های پزشکان نیز هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی کنند.

*نبود سرویس بهداشتی مناسب در مرکز شهر

در حالی که مردم در دسترسی به سرویس های بهداشتی در مرکز شهر زنجان که به عنوان منطقه پر رفت آمد این شهر محسوب می شود با مشکل مواجه هستند، معاون خدمات شهری شهردار زنجان می گوید: در سطح شهر زنجان 20 سرویس بهداشتی وجود دارد که عموما در پارک ها و فضاهای سبز است.

وی با بیان اینکه با برخی از مساجد شهر زنجان نیزقراردادهایی منعقد شده است تا در طول روز در اختیار مردم قرار گیرد،افزود: قبول داریم برخی سرویس های بهداشتی نیازمند نوسازی و بازسازی است و این موضوع در برنامه شهرداری های مناطق پیش بینی شده است.

این مسئول با اشاره به احداث سرویس بهداشتی در فضای سبز خیام جنب ترمینال،می گوید: قرار بود سرویس بهداشتی عمومی در محدوده بازار زنجان احداث شود و حتی برای این موضوع ساختمانی تملک شد، اما با مخالفت بازاریان روبرو شد.

معاون خدمات شهري شهردار زنجان با اشاره به وجود سرویس بهداشتی در پارک های گلستان و ملت،ادامه داد: عموما سرویس های بهداشتی در مکان هایی راه اندازی می شود که مزاحمتی برای ساکنین و شهروندان نداشته باشد.

احمدی از احداث سرویس بهداشتی در کنار میدان ولیعصر، انتهای بلوار شریعتی خبرداد و گفت: در پارک بهارستان و فضای سبز ورودی گلشهر نیز سرویس بهداشت عمومی گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ های احداثی در مرکز  شهر باید دارای سرویس بهداشتی باشد، افزود: در پروژه سبزه میدان نیز سرویس بهداشتی عمومی پیش بینی شده است. 

در حال حاضر مرکز شهر زنجان که به عنوان اصلی ترین محل عبور مردم است دارای سرویس بهداشتی مناسبی نبوده و عموما مردم با مشکل مواجه هستند.

سرویس های بهداشتی پارک ها و فضای سبز زنجان نیز دور از مرکز اصلی شهر است و گاهی مساجد در نظر گرفته شده نیز خدمات رسانی را متوقف می کنند.

نزدیک به 500 هزار نفر در شهر زنجان زندگی می کنند در حالی که تنها 20 سرویس بهداشت عمومی آنهم در پارک ها و فضای سبز برای شهروندان اختصاص یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این زمینه به موج رسا گفت: در حال حاضر سرویس های بهداشتی شهر زنجان کم بوده و این امر قابل قبول نیست.

عباس راشاد ادامه داد: در محدود شهر زنجان که محل عبور گردشگران است، سرویس های بهداشتی جدیدی احداث شده تا خدمات لازم را به گردشگران عبور ارائه کنند.

وی بیان کرد: فضایی برای احداث سرویس بهداشتی در مرکز شهر زنجان وجود ندارد و به همین دلیل با برخی مساجد قراردادهایی منعقد شد تا خدمات رسانی را انجام دهند.

این عضو شورا با بیان اینکه هر سال مبلغ اندکی برای احداث سرویس بهداشتی اختصاص می یابد، افزود: در مرکز شهر مشکلاتی وجود دارد که به دنبال حل این مشکلات هستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر