logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۴۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

پروانه کسب 300 بنگاه‌ معاملاتی متخلف در استان زنجان ابطال شد

پروانه-کسب-300-بنگاه‌-معاملاتی-متخلف-در-استان-زنجان-ابطال-شد

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه عمده تخلفات بنگاه‌ها در زنجان عدم ارائه قولنامه است گفت: حدود 60 تا 70 بنگاه‌ معاملاتی خودرو و مسکن در زنجان فاقد پروانه کسب هستند.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات ثبت شده مربوط به واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است اظهار کرد: در راستای جمع آوری واحدهای بدون پروانه اقدامات لازم را انجام دادیم و اطلاعات لازم برای اجرای پلمپ این واحدهای به اداره اماکن استان زنجان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای اینکه برخی از این واحدها فعالیت قانونی داشته باشند باید جواز کسب بگیرند افزود: در ارائه جواز کسب همه جوانب از جمله محیط فعالیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از واحدهای صنفی بدون پروانه در زنجان وجود ندارد ادامه داد: ولی تعداد واحدهای فاقد پروانه در زنجان بالاتر از 300 واحد است.

وی با بیان اینکه در شهرستان زنجان 25 واحد صنفی دارای پروانه فعال است عنوان کرد: در مجموع در کل استان واحدهای صنفی مجوزدار نزدیک به 39 هزار واحد صنفی می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در مورد اجرای کد حقوقی برای جلوگیری از تخلفات در بنگاه‌های سطح استان افزود: بنگاه‌ها موظف شدند اجاره نامه و مبایعه نامه‌‌های ثبت شده را به صورت یک شکل از حالت دست نویسی خارج کنند و بعد از این اجاره نامه‌ها و مبایعه نامه‌ها به صورت پرینتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

طرح اقدام ملی مسکن موجب کاهش قیمت می شود

وی با اشاره به ارائه پروانه سیار به دستفروشان و وانت بارها و همچنین ساماندهی دستفروشان سطح استان افزود: ساماندهی دستفروشان طبق قانون از وظایف شهرداری است و پروانه تحت عنوان پروانه سیار هم داریم و شهرداری باید محلی را مشخص کند تا دستفروشان و وانت بارهای در ان محل جمع شوند و بعد از این اتفاق می‌توان برای آنها پروانه کسب صادر کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: برای دستفروشانی که به صورت دائم در سطح شهر هستند و محل مشخصی ندارند نمی توانیم پروانه کسب سیار صادر کنیم.

وی در مورد تخلفات بنگاه‌های خودرو افزود: تخلفات در این حوزه در سطح استان زیاد است و عمده تخلفات بنگاه‌ها عدم ارائه قولنامه به دلیل فرار از مالیات بوده که با ایجاد کد رهگیری تقریبا جلوی این تخلفات گرفته می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر کلاهبرداریها در بنگاه‌های خودرو بدون پروانه اتفاق می‌افتد بیان کرد: در حد توان با بنگاه‌های بدون پروانه برخورد می‌شود که پروانه کسب 300 بنگاه معاملاتی متخلف ابطال شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر