logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۴۰۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با غفلت مسئولان صورت گرفت؛

واردات از کشورهای اوراسیا افزایش یافت

واردات-از-کشورهای-اوراسیا-افزایش-یافت-

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه حجم کالاهای وارداتی از کشورهای اوراسیا بیشتر از صادرات است گفت: پتانسیل‌های استان به منظور افزایش صادرات به کشورهای اوراسیا احصا می‌شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد استفاده صادرکنندگان از ظرفیت ایجاد در اتحادیه اوراسیا بیان کرد: این اتفاق یک توافق نامه دو طرفه است که منابع هر دو طرف کشورها در نظر گرفتند.

وی عنوان کرد: متاسفانه ما بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا وارد کننده بودیم و کالاهایی از این کشورهای وارد می‌شد کالاهای اساسی را شامل می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان ابراز کرد: حجم وارداتمان در قبال صادرات‌مان بسیار بیشتر است و باید در بحث صادرات تلاش کنیم از تعرفه‌هایی که در این اتحادیه بوجود آماده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی نیز کارگروهی تشکیل دادیم تا پتانسیل‌های استان را بتوانیم به منظور افزایش صادرات احصا کنیم بیان کرد: در تلاش هستیم راهکاری برای افزایش صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

حوزه صادرات استان با چالش مواجه است

رنگرونا در ادامه همچنین در مورد تاثیر افزایش قیمت بنزین بر موضوع صادرات اظهار کرد: در حوزه بازرگانی خارجی چون طرف صادرکنندگان عمدتا شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های کشتیرانی هستند و عمده مصرف سوخت این شرکت‌ها جهت جا‌به‌جایی کالاها گازوئیل است به همین دلیل افزایش بنزین قیمت بنزین زیاد تاثیر چندانی در این حوزه نداشته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین بر جا‌به‌جایی کالاها در داخل و آماده سازی برای صادرات تاثیر گذاشته ولی در مجموع چون بیشتر سوخت‌هایی که در حوزه صادرات استفاده می‌شود گازوئیل است و قیمت آن تغییری پیدا نکرده تاثیری چندانی در بحث صادرات نداشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان خاطر نشان کرد: امیدواریم بحث گازوئیل عملیاتی نشود که اگر این موضوع عملیاتی شود قطعا بر حوزه صادرات تاثیر خواهد گذاشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر