logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۴۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان تاکید کرد؛

متخلفان انتخاباتی زیر ذره‌بین ناظران/ انجام هماهنگی با هیئت نظارت برای ثبت تبلیغات زودهنگام داوطلبین

متخلفان-انتخاباتی-زیر-ذره‌بین-ناظران-انجام-هماهنگی-با-هیئت-نظارت-برای-ثبت-تبلیغات-زودهنگام-داوطلبین

فرماندار زنجان در مورد برخورد با تخلفات تبلیغات زود هنگام در انتخابات گفت: تخلفات کاندیداها در تبلیغات زود هنگام مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه همزمان با ثبت نام داوطلبان برای شرکت در انتخابات، قانون مربوط به انتخابات را برایشان ابلاغ کردیم و تعهدات لازم برای رعایت آن نیز اخذ شده است اظهار کرد: هر چند اگر این ابلاغ انجام نمی‌شد، کسی که نماینده می‌شود حتما باید قوانین را مطالعه کر ده و تسلط کافی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهل به قانون موجب این نمی‌شود که کسی خلاف قانون و مقررات عمل کند تصریح کرد: آسیب شناسی از نحوه تخلفات کاندیداها در انتخابات گذشته انجام شده و قوانین لازم به صورت کامل برای تمامی ثبت نام کنندگان انجام شده است.

فرماندار زنجان عنوان کرد: اگر تخلفاتی در حوزه تبلیغات انجام شود جمع بندی خواهد شد و در موقع مقتضی خود مورد توجه قرار خواهد گرفت و توصیه ما به این کاندیداها این است که دقت داشته باشد فضای انتخابات را ملتهب نکنند.

وی با اشاره به اینکه کسی که در انتخابات شرکت می‌کند تا در مجلس قانون وضع کند باید خودش بیش از دیگران مقید به رعایت قانون باشد افزود: به طور یقین شهروندان نیز این مورد را مد نظر قرار خواهند داد که کسی که قانون و مقررات را زیرپا می‌گذارد چطور می‌خواهد در مجلس از حقوق مردم دفاع کند.

عسگری با اشاره به اینکه وظیفه اصلی یک نماینده نظارت بر اجرای قانون و وضع قوانین است، ادامه داد: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند اگر قوانین انتخاباتی را رعایت نکنند چطور می‌خواهند به وظیفه اصلی خود در مجلس عمل کنند، این موضوع به طور یقین نگاه عموم مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را معطوف به این کردیم که انتخابات در چارچوب قانون برگزار شود خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت نیز تفاهم کامل در این خصوص ایجاد شده است.

فرماندار زنجان افزود: جلوگیری از تخلفات کاندیداها در تبلیغات زود هنگام را مورد توجه جدی قرار دادیم و در این خصوص هماهنگی ویژه‌ای با هیئت نظارت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات کاندیداها در حوزه تبلیغات و همچنین سوء استفاده از امکانات عمومی و نادیده گرفتن قوانین مرتبط با تبلیغات را در کسب آرا مد نظر قرار خواهیم داد و این تخلفات در کسب آرا ترتیب اثر داده می‌شود عنوان کرد: این گونه نیست که تخلفات انجام شده و نادیده گرفته شود.

عسگری با اشاره به اینکه تلاش ما این است که یک شور انتخاباتی ایجاد شود و جریانات سیاسی، احزاب، گروه‌ها و فضای عمومی جامعه در جهت موضوعات مهم نحوه انتخاب و بیان دغدغه‌های مردم باشد عنوان کرد: اگر کسی بخواهد از فضایی که برای ایجاد انتخابات پرشور در حال ایجاد آن هستیم سوء استفاده کند مورد توجه ناظرین انتخاباتی قرار خواهد گرفت.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر