logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۴۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد

ارائه خدمات اردویی به500000مددجوی کمیته امداد در سطح کشور/اعزام 160000 مددجو به سفر مشهد مقدس در سال گذشته

ارائه-خدمات-اردویی-به500000مددجوی-کمیته-امداد-در-سطح-کشور-اعزام-160000-مددجو-به-سفر-مشهد-مقدس-در-سال-گذشته

معاون فرهنگی کمیته امداد با اشاره به فعالیت 35 هزار نفر در خوابگاه‌ها و کانون‌هاي كميته امداد در سطح کشور،گفت: در زمینه فعالیت‌های اردویی نیز به500 هزار مددجو خدمات ارائه شده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسين احمديان معاون فرهنگی کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموعه کمیته امداد یکی از فعالیت‌های اصلی بحث کارهای فرهنگی است که در کنارایجاد اشتغال و تامین مسکن مددجویان توجه به امور فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي فرهنگي كميته امداد از اجراي طرح‌هاي فرهنگي جديد توسط اين نهاد خبر داد و تصریح کرد: در راستای اقدامات فرهنگی امسال 150 هزار  مددجو به مشهد مقدس و 40 هزار نفر نيز به كربلاي معلي اعزام می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 110 کانون و خوابگاه‌های مختص دانش‌آموزان و دانشحویان در کمیته امداد فعال است،خاطرنشان کرد:امسال در استان‎ها بیشتر تلاش داریم تا مباحث دارالقرآن و مراکز قرآنی فعال شده و در این زمینه فعالیتهایی نیز به مددجویان واگذار می شود.

احمديان از دیگر اقدامات کمیته امداد را اعزام مددجویان به مشهد مقدس اعلام کرد و افزود: سال قبل بیش از 160 هزار نفر در کشور به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد همچنین از اعزام مددحویان به کربلای معلی نیز خبر داد و گفت: سال قبل 25 هزار نفر نیز به کربلا اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان برای اولین بار به مشهد اعزام شدند، گفت: برای امسال نیز 150 هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس و 40 هزار نفر به عتبات عاليات اعزام می شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین اعتبارات فرهنگی را به صورت مردمی و دولتی دانست و ابراز کرد:خوشبختانه خیران نیز مشارکت خوبی در این زمینه داشته اند.

احمديان از دیگر برنامه های فرهنگی کمیته امداد را  طرح فلاح دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی به صورت استانی و شهرستانی و طرح ولایت نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه شناسایی استعدادهای برتر نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است، افزود: 2 هزار نخبه در این زمینه در بخش شناسایی نخبگان دانش‌آموزی و دانشجویی شناسایی شده است./ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر