logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۴۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان مطرح شد؛

پا در کفش تولیدکنندگان کفش نکنید/ چندین دهه زحمت صنعتگران هیدجی با کفش چینی به باد نرود

پا-در-کفش-تولیدکنندگان-کفش-نکنید-چندین-دهه-زحمت-صنعتگران-هیدجی-با-کفش-چینی-به-باد-نرود

امروز جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان به مشکلات خوشه صنعتی کفش هیدج اختصاص یافت.

به گزارش موج رسا; پانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان امروز در خصوص وضعیت اجرای خوشه صنعتی کفش هیدج در حالی برگزار شد که پیامک آن برای اصحاب رسانه ۵ دقیقه بعد از آغاز جلسه ارسال شد و جلسه ای که به ریاست استاندار قرار بود برگزار شود، فتح الله حقیقی حضور نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز که با یک ساعت تاخیر به جلسه رسیده بود از اطلاع رسانی این جلسه گلایه کرد و گفت: عصر پنج شنبه زمان برگزاری جلسه به دفتر فکس شده بود که به دلیل عدم حضور در دفتر، جمعه صبح آن را دیدم و به این دلیل که از دو هفته پیش قول حضور در جلسه نیروی انتظامی را داده بود نتوانستم زودتر در جلسه حضور داشته باشم.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: توسعه کمی بدون پشتوانه که با تغییر سیاست دولت این صنعت را تحت تاثیر قرار دهد، تاثیرگذار نخواهد بود.

وی افزود: خوشه ها برای پایداری باید در وادی مرتبه بندی، کیفی سازی و برند سازی وارد شوند که به نظر می رسد، به رغم کمی سازی، کفش هیدج در برند سازی به جایگاهی نرسیده است.

مهرداد سلطانی بیان داشت: وقتی این عرصه از خطر توسعه کمی رها شده است باید به سمت کیفی سازی حرکت کند.

در ادامه این جلسه، مدیر خوشه کفش هیدج اظهارداشت: تولید کفش به عنوان یکی از  برنامه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که ضروری است از شمول دولتی در حوزه بیمه خارج نشود.

وی گفت: آموزش های خوبی از سوی این مرکز انجام شده است که نیازمند به روز رسانی تجهیزات است.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: درخواست داریم این مرکز تبدیل به آموزشگاه شود تا شرکت تلاشگران بتواند مدیریت لازم را داشته باشد.

این تولید کننده ادامه داد: یک میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این شرکت قرار گرفت که برای راه اندازی سایت های بعدی نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

طرح توسعه کفش در زمین ۱۲هکتاری

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه کفش در زمین ۱۲هکتاری، افزد: این واحد شامل نمایشگاه، اداری، دفاتر فروش و کفش صنعتی است که درخواست داریم این مجموعه حمایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر هیدج نیز در ادامه این جلسه ،اظهارداشت: گزارش سازی و بیلان دادن ما را به جایی نمی رساند و گام های عملی و اجرایی در این زمینه ضروری است.

عسگری با بیان اینکه از زیر و بم و نارسایی ها و گرفتاری های این صنعت از ۱۳ سال پیش اطلاع دارم، افزود: پیشرفت صنعت کفش در هیدج به لطف عدم وجود محصولات خارجی بوده است و اگر دولت دوباره مجوز ورود کفش های چینی را بدهد، به خاک سیاه می نشینم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه ثبات ندارد و توسعه در قالب برنامه ریزی ما نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه در کشور همواره سرمایه های سرگردانی وجود دارد که به سمت های سکه، بورس، طلا و ساختمان می رود، افزود: امروز هم این سرمایه سرگردان در منطقه ما به سمت کفش کشیده شده است.

زحمت صنعتگران

وی گفت: امیدوارم زحمات ۵۰ ساله صنعتگران این شهر به دلیل ورود افراد ناکارآمد به باد نرود.

عضو شورای اسلامی شهر هیدج ادامه داد: سرمایه گذار سایت ۱۲ هکتاری دست به نقدترین بوده و  طراحی های اولیه توسط سرمایه گذار انجام شده است.

عسگری با بیان اینکه تصمیماتی که در جلسات گرفته می شود خیلی دیر حل می شود، تصریح کرد: پس از دوسال مشکل آب،برق،گاز و بهسازی محوطه این سایت انجام نشده است که اگر مسئولان ذیربط قیر یارانه ای برای شهرداری هیدج در نظر بگیرند، اعلام آمادگی می کنیم که محوطه سازی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با گلایه از عدم برنامه ریزی و اطلاع رسانی از جلسات، اظهارداشت: از روزهای سیاه مدیران تعدد جلساتی است که خروجی ندارد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: جلسات در زنجان تقویمی ندارد و این امر برای مدیران مشکل ایجاد می کند.

وی با تقدیر از مردم هیدج در راه اندازی کارگاه های تولیدی، خاطرنشان کرد:انصافا مردم هیدج قانع بوده و در بین شهرهای زنجان با حداقل مصرف حداکثر بهره برداری را دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر