logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۳۹۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

چرا تخلفات رانندگان زنجانی در سایر استان های کشور بالاست؟/کمربندی شمالی از مناطق پر ترافیک زنجان

چرا-تخلفات-رانندگان-زنجانی-در-سایر-استان-های-کشور-بالاست؟-کمربندی-شمالی-از-مناطق-پر-ترافیک-زنجان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: متاسفانه رانندگان زنجانی به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سایر استان های کشور، یک هزار و 436 تصادف را رقم زده اند.

به گزارش موج رسا؛طبق تحقیقات انجام شده عوامل بسیاری در ثبت تصادفات دخیل هستند که از جمله می توان به اشتباه رانندگان اشاره کرد چرا که عامل انسانی سهم بسزایی در این زمینه دارد.

مشکلات راه ها و استاندارد نبودن آن نیز سهم بسیاری در تصادفات داشت و در نهایت می توان نقص فنی خودروها را نیز از عوامل دیگر تصادفات محسوب کرد.

عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی از عوامل مهم در وقوع تصادفات است اما طریق آماری که از سوی راهنمایی و رانندگی استان زنجان ارائه شده است، زنجانی ها در استان قانومند تر بوده و در سایر استان های کشور کمتر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

به نظر می رسد سختگیری راهنمایی  و رانندگی و برخورد با رانندگان متخلف موجب قانونمند شدن زنجانی در استان خود شده است.

سختگیری هایی از جمله هوشمند کردن دوربین های کنترل سرعت و نصب دیگر دوربین های نظارتی راهنمایی رانندگی و اتخاذ جریمه سنگین رانندگان زنجانی را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وادار کرده است.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به نامه ای که از تهران به استان زنجان رسیده است متاسفانه در شش ماهه سال جاری  یک هزار و 436 فقره تصادف منجر به فوت و جرح شدید از سوی گواهینامه های صادر شده در استان زنجان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت و جرح شدید در استان زنجان وضعیت مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: اما این آمار در سایر استان ها نگران کننده است.

این مسئول بیان داشت: خواهشمندیم رانندگان زنجانی همچنانکه مقررات را در استان رعایت می کنند، در سایر استان ها نیز به قوانین احترام بگذارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: ثبت چنین آماری در کشور برای مردم با فرهنگ عیب بزرگی محسوب می شود.

سرهنگ شیر محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گره های ترافیکی شهر زنجان، بیان داشت: در شامگاه شاهد ترافیک در خیابان های سعدی شمالی، سعدی وسط، توحید و دلجویی هستیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کمربندی شمالی شهر زنجان نیز از مناطق پر ترافیک شهر محسوب می شود، افزود: متاسفانه بیشترین آمار تصادف نیز در این محور ثبت می شود.

این مسئول برضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان زنجانی تاکید کرد و گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیر مجاز از دلایل تصادف در شهر زنجان است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر