logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۳۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نگاهی به چهارمین نمایشگاه مطبوعات زنجان؛

نمایشگاه مطبوعات نمایشی از وضعیت نامطلوب رسانه‌ها در زنجان/ خانم مدیرکل از خانه بیرون بیا!

نمایشگاه-مطبوعات-نمایشی-از-وضعیت-نامطلوب-رسانه‌ها-در-زنجان-خانم-مدیرکل-از-خانه-بیرون-بیا!-

برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان از دیدگاه اهالی رسانه نتوانست مشکلی از مشکلات این قشر را حل کند.

به گزارش موج رسا; چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان همزمان با دهمین نمایشگاه کتاب از 11 آذر ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که چهارمین دوره آن برگزار شد برای اصحاب رسانه استان زنجان فرصتی برای نمایش توانمندی ها و ارائه گزارش به مردم بود.

این نمایشگاه با وجود اینکه امسال کمتر مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت اما در نهایت با حضور 26 رسانه استان برگزار شد.

غائبان این نمایشگاه خبرگزاری فارس، ایسنا، مهر، تسنیم، ایکنا و هفته نامه ها و دو هفته نامه های استان و برخی نمایندگی رسانه های کشور بودند که به دلایل مختلفی از جمله اعتراض به نحوه برگزاری دوره های پیشین و عدم حمایت مالی و مشکلات موجود بر سر راه رسانه ها در این نمایشگاه حضور نیافتند.

این نمایشگاه دیشب بدون برگزاری مراسم اختتامیه در حالی به کار خود پایان داد که بازهم نتوانست نظر اهالی رسانه را به خوبی به خود جلب کند.

اعتراض اهالی رسانه به وضعیت مدیریت فرهنگ و ارشاد استان از چشم مسئولان دور مانده و حتی استاندار زنجان با اینکه وضعیت این اداره کل و ضعفهای مدیریتی آن را می داند اما حاضر نیست دست به تغییرات در این اداره کل بزند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان زنجان یا از گلایه اهالی رسانه آگاه نیست و یا عدم شرکت بیشتر رسانه ها در این نمایشگاه و از رونق افتادن آن اهمیت چندانی برایش ندارد و فقط می خواهد گزارش عملکردش به وزارتخانه پرباشد.

کرباسی در جدیدترین اظهارنظر رسانه ای خود عنوان کرده که مانند مردان نیست که به خاطر مدیریت نقش های دیگرش را در زندگی کمرنگ کند و او به نقشهای دختر بودن، همسر بودن و مادر بودن به خوبی می رسد اما این نکته را باب به خانم مدیرکل نیز گفت که کمی از خانه بیرون بیا و ببین درد رسانه ها چیست

*نمایشگاه مطبوعات دورهمی رسانه ای بود

مهدی سهرابی خبرنگار و دبیر روزنامه صدای زنجان به خبرنگار موج رسا، گفت: این دوره نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان طبق معمول تنها یک دورهمی رسانه ای بود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی نشان می دهد که نه مطبوعات توانسته اند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند و نه مردم مطبوعات را می شناسند.

این خبرنگار زنجانی بیان داشت: اصحاب رسانه استان برای خالی نبودن عریضه در این نمایشگاه شرکت کردند و فکر نمی کنم اتفاق مثبتی برای مطبوعات داشته باشد.

سهرابی برگزاری این نمایشگاه را اشانتیونی در کنار نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار نشده و میزان بازدید کننده واقعی مشخص نیست.

وی  با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات باید در مرکز شهر برگزار شود، ادامه داد: مردم از این نمایشگاه به عنوان محل گذر نمایشگاه کتاب بازدید کردند در حالی که اگر به صورت تخصصی برگزار شود، در واقع مردم برای آشنایی با مطبوعات خواهند آمد.

کمالی مدیر مسئول سایت اطلاع رسانی جامع استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، گفت: این سایت از چند بخش مهم اطلاع رسانی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نیازمندی های شهر نیز به صورت دیجیتال در این سایت ارائه شده است،افزود: در بخش تریبون آزاد نیز مردم می توانند مشکلات خود با ادارات را بیان کنند.

این خبرنگار زنجانی از راه اندازی میز خدمت ادارات دولتی در این سایت خبر داد و گفت: امیدواریم مردم بتوانند خدمات لازم را کسب کنند.

 

*مسئولان به نمایشگاه مطبوعات نیامدند

کمالی با بیان اینکه مردم از نمایشگاه مطبوعات استقبال کردند اما مسئولان نیامدند،افزود: اگر چه حضور مردم نیز نسبت به سال های گذشته کم بود.

آذر عباسی خبرنگار هفته نامه موج بیداری نیز با اشاره به تبلیغات کم این دوره نمایشگاه کتاب و به تبع آن مطبوعات، بیان داشت: بازدید نسبت به استان های دیگر کمتر بود.

وی با بیان اینکه قرار بود مدارس و دانشگاه ها از نمایشگاه بازدید کنند، افزود: اتوبوس ویژه نیز اختصاص نیافت.

 

*مطبوعات استان رمقی ندارند

این خبرنگار زنجانی با بیان اینکه این دوره نمایشگاه در فصل خوبی برگزار نشد،افزود: مطبوعات استان رمقی نداشته و به زور نفس می کشند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما هم می توانستیم مثل همکاران دیگر حضور نداشته باشیم و کسی هم نپرسد که چرا نیامدیم.

وی با اشاره به عدم حضور مسئولان از جمله شهردار و شورای اسلامی شهر، افزود: تنها تبلیغات اسلامی و ارشاد در این نمایشگاه حضور داشتند.

محمدی مدیرمسئول هفته نامه کسب و کار زنجان نیز استقبال از این نمایشگاه را خیلی ضعیف اعلام کرد و گفت: برخی کاندیداهای مجلس نیز برای استفاده از ابزاری از رسانه در نمایشگاه حضور یافتند.

وی در محل گذر بودن نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم در بازدید از نمایشگاه های مختلف و ناخواسته به سمت نمایشگاه مطبوعات نیز کشیده می شدند.

این روزنامه نگار عدم تخصصی بودن این نمایشگاه را نقطه قوت عنوان کرد و گفت: مشتریان سایر بخش های نمایشگاه به مطبوعات نیز سر زدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در خصوص نمایشگاه مطبوعات استان زنجان، اظهار داشت: در سال گذشته نمایشگاه مطبوعات در سالن جداگانه ای برگزار شده بود که موجب اعتراض برخی رسانه های استان شد.

فاطمه کرباسی با بیان اینکه قرار گرفتن مطبوعات در سالن جداگانه موجب استقبال کمتر شد، خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه در ورودی نمایشگاه کتاب گنجانده شد تا نوع کار و تلاش رسانه ها در معرض دید همشهریان قرار گیرد.

 

*تغییر زمان برگزاری نمایشگاه عامل عدم حضور رسانه ها

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری نمایشگاه به عنوان عاملی برای عدم حضور رسانه ها، تصریح کرد: ما تلاش داشتیم نمایشگاه در مهر ماه برگزار شود که چندین عامل دست به دست هم داد و امکان برگزاری فراهم نشد.

این مسئول با بیان اینکه پیشنهاد دوم ما برگزاری نمایشگاه در آبان ماه بود،افزود: این موضوع نیز امکان پذیر نشد و حتی برنامه ریزی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان نیز بهم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد سوم ما برگزاری این نمایشگاه از 9 تا 15 آذر ماه بود، افزود: اما در نهایت این نمایشگاه با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور از 11 تا 16 آذر برگزار شد.

کرباسی اطلاع رسانی در آخرین لحظات را موجب عدم حضور برخی رسانه های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب شد تا از حضور تعداد محدودی از رسانه های استان بی نصیب شویم.

وی برضرورت استفاده حداکثری از موقعیت های پیش آمده تاکید کرد و افزود: حضور همه رسانه ها در این نمایشگاه به نفع همگان بود.

به گزارش موج رسا،چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان در قالب دورهمی رسانه ای دیشب به کار خود پایان داد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر