logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۳۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

لزوم استفاده از دانش نخبگان زنجانی در سند طرح آمایش سرزمین

لزوم-استفاده-از-دانش-نخبگان-زنجانی-در-سند-طرح-آمایش-سرزمین

استاندار زنجان با تاکید بر استفاده از دانش نخبگان زنجانی در سند طرح آمایش سرزمین گفت: استفاده از نظرات نخبگان در سند آمایش سرزمین پشتوانه محکمی برای استان می‌تواند باشد.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان در مورد ثبت نام دوازدهمین کاندیدا‌ها اظهار کرد: تا روز گذشته 144 نفر ثبت نام کرده که نسبت به دوره گذشته 9 درصد در ثبت نام‌ها افزایش داشتیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ثبت نام‌ها به بیش از 160 نفر هم برسد و امروز تا آخرین وقت اداری مشخص شده ثبت نام‌ها وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تا اینجای کار به طور متوسط در استان برای هر کرسی تا روز ششم 29 نفر رقابت می‌کنند افزود: این موضوع از منظر ثبت نامی بوده و باید این کاندیدا‌ها تایید شوند.

وی عنوان کرد: از 144 نفری که ثبت نام کردند 134 نفر آقا بوده و 10 نفر از آنها خانم است و از این 10 نفر خانم 6 نفر از زنجان ثبت نام‌ کردند.

حقیقی خاطر نشان کرد: 3 نفر از خانم‌ها در ابهر و یک نفر نیز در ماهنشان ثبت نام کردند ولی تا روز گذشته در شهرستان خدابنده ثبت نام خانم وجود نداشت.

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه از مجموع 144 نفر ثبت نام کننده 80 نفر در زنجان بوده و 23 نفر در ابهر، سلطانیه، خرمدره و در ماهنشان و ایجرود نیز 15 نفر و در خدابنده هم 26 نفر ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید:

اعضای هیات اجرایی انتخابات مشخص شد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله دوم انتخابات که تشکیل هیئت اجرایی بود را پشت سر گذاشتیم افزود: در استان زنجان این هیئت پیش از موعد مقرر تشکیل شد که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز مرحله سوم انتخابات نیز پایان می‌یابد گفت: وارد مرحله چهارم که استعلام از 4 مرجع رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی است می‌شویم که در این مرحله 10 روز فرصت دارند کار تعیین صلاحیت و یا رد صلاحیت کاندیدا‌ها اعلام شود و بعد از آن روند قانونی ادامه می‌یابد.

حقیقی با اشاره به موضوعات و مواردی که در جلسه برنامه‌ریزی مطرح می‌شود از قبل باید بررسی شده و نتایج آن در جلسه عنوان شود افزود: نباید یک موضوعی که قبلا بررسی نشده از همان ابتدا در این جلسه مطرح شود و یک عده مخالف و عده‌ای موافق باشند.

وی در مورد سند آمایش سرزمین گفت: در این طرح ما هیچ ضرری نمی‌کنیم و این طرح را باید در منظر نخبگان قرار دهیم و از نظرات آنان نیز در این زمینه استفاده شود.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: استفاده از نظرات نخبگان در سند آمایش سرزمین پشتوانه محکمی برای این سند می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چرا از پتانسل و بضاعت در این زمینه استفاده نشود در حالی که در استان در این زمینه پتانسل‌های خوبی داریم.

حقیقی در مورد موضوع مطرح شده در جلسه در خصوص عدم همکاری ادارات با اداره کل ورزش و جوانان در اجرای طرح‌های ورزشی افزود: خود طرح و اینکه کدام یک از ادارات در این زمینه همکاری ندارند ابلاغ شود تا مشکل را به صورت مشخص برطرف بررسی کنیم.

شهرام طهماسبی معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان نیز در این جلسه افزود: سند آمایش برای تنظیم فعالیت‌های انسانی و سکونتگاه‌ها و غیره بوده و بحث‌های عمیقی در این زمینه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: مباحثی که در این سند عنوان می‌شود با رویکرد بهبود حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از دستور جلساتی که کمیته ساماندهی دستور کار دارد و قبلا نیز این موضوع را انجام داده مولد سازی و ساماندهی فضاهای ورزشی و آموزشی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: یک جلسه‌ای به صورت اختصاصی در مورد این موضوع در شورای برنامه‌ریزی برگزار خواهیم کرد.

طهماسبی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی فضاهایی را دارند که متناسب با کارکرد و ماموریت دستگاه اجرایی نیست و این فضاها می‌تواند در اختیار اموزش و پرورش و در اختیار ورزش و جوانان قرار بگیرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر