logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۳۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اولین ناشر تخصصی شعر مطرح کرد؛

حمایت 100 درصدی از کتاب اولی ها / کاهش تیراژ مشکل امروز ناشران

حمایت-100-درصدی-از-کتاب-اولی-ها-کاهش-تیراژ-مشکل-امروز-ناشران

اولین ناشر تخصصی شعر گفت: انتشارات شانی برای حمایت از قشر جوان و جویای نام، 100 درصد از کتاب اولی ها حمایت می کند.

مجید صالحی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:از سال 79 به عنوان ناشر مولف در حوزه شعر فعالیت می کنم.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است، افزود: به دلیل تحمل سختی های بسیار تصمیم گرفتم ناشر شوم.

این شاعر با اشاره به اینکه از سال 82 با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شعر فعالیت می کنم، افزود: "شانی" اولین ناشر تخصصی شعر در کشور است که بیش از 70 درصد فعالیت های آن مربوط به سایر استان های کشور است.

صالحی با بیان اینکه این انتشاراتی با استان های بسیاری در ارتباط است، بیان داشت: به همت حسن علی پاکزاد از شعرای نامی زنجان،شش کتاب شعر در زنجان رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این عدد در سال آینده به سه برابر برسد،ادامه داد: استان زنجان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه شعر است.

صالحی مشکلات انتشارات را بیشتر مربوط به عدم برنامه ریزی مناسب عنوان کرد و گفت: اگر به نحو مطلوبی در حوزه عرضه و تقاضا برنامه ریزی و مدیریت شود،ناشر به سوددهی نیز می رسد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به کاهش تیراژ کتب در سال های اخیر، بیان داشت:تیراژهای سه هزار به 300 تا 400 جلد رسیده است.

این شاعر با بیان اینکه این انتشارات از کتاب اولی ها حمایت 100 درصد دارد، بیان داشت: در مراسم های رونمایی و جشن امضا بخشی از هزینه های کتاب تامین می شود.

صالحی از حمایت برخی از ادارات استانی ارشاد از ناشران خبرداد و گفت: ما هم به عنوان ناشر رسالت داریم از قلم اولی ها حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از کتاب اولی ها توان سرمایه گذاری ندارند که ما با حمایت 100 درصدی به این افراد کمک می کنیم.

 وی با بیان اینکه اولین ناشری هستیم که ضمانت پس دادن کتاب را داریم،افزود: افرادی که از کتاب های خریداری شده رضایت نداشته باشند می توانند کتاب دیگری را جایگزین کنند.

این ناشر ادامه داد: هدف این انتشارات معرفی شاعران جوان و هنرمندان مستعد شهرستان‌ ها ‌است که در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.  صالحی گفت: تا کنون بیش از یک هزار جلد کتاب شعر و ترانه از سوی این انتشاراتی منتشر شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر