logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۳۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نگاهی به چهارصدمین نمایشگاه کتاب استانی؛

استقبال زنجانی ها از یار مهربان/پای مسئولان زنجانی به نمایشگاه کتاب باز نشد

استقبال-زنجانی-ها-از-یار-مهربان-پای-مسئولان-زنجانی-به-نمایشگاه-کتاب-باز-نشد

چهارصدمین نمایشگاه استانی کتاب در حالی در زنجان برگزار شد که مردم زنجان استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند.

به گزارش موج رسا; چهارصدمین نمایشگاه استانی کتاب از ۱۱ آذرماه سال جاری در زنجان آغاز به کار کرد.

امروز در حالی آخرین روز برگزاری نمایشگاه کتاب است که این نمایشگاه از سوی مردم مورد توجه قرار گرفت اما مسئولان از آن استقبال نکرده و تنها تعداد انگشت شماری از مسئولان از آن بازدید کردند.
۲۸۰ ناشر در این نمایشگاه بیش از ۶۵ هزار کتاب را در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
همچنین ۱۵ غرفه به ناشران دیجیتال اختصاص یافت و ۲۶ رسانه استان زنجان در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان حضور یافتند.
 
صالح همتی، مسئول غرفه انتشارات نگاه در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهارداشت: امسال در شش نمایشگاه استانی کتاب شرکت کرده است. 
 
*استقبال زنجانی ها از کتاب
وی با مقایسه نمایشگاه زنجان با سایر استان ها، گفت:نمایشگاه کتاب زنجان امسال به نحو مطلوبی برگزار شده است و استقبال از کتاب خوب است.
همتی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب زنجان به دلیل همزمانی با برگزاری دو نمایشگاه دیگر و اختصاص یک سالن، از انسجام خوبی برخوردار است، بیان داشت: فضای خوبی به نمایشگاه اختصاص یافته است.
وی در خصوص وضعیت نشر،گفت: به دلیل گران شدن کاغذ، قیمت کتاب نیز افزایش یافته و این امر موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.
مسئول غرفه انتشارات نگاه با بیان اینکه فقط کتابخوان های واقعی کتاب خریداری می کنند، ادامه داد: در این نمایشگاه ۴۰۰ عنوان کتاب با موضوعات شعر، داستان، رمان تاریخی ارائه شده است.
حسن محمدی مسئول غرفه انتشارات منهاج نیز به خبرنگار موج رسا، گفت: برای دومین بار است که در نمایشگاه کتاب زنجان شرکت می کنم.
 
*مشکل اقتصادی انتشاراتی ها
وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته استقبال مردم خوب است،افزود:مشکل اقتصادی موجب شده تا انتشاراتی ها وضعیت مطلوبی نداشته باشند.
احسان رحیمی مسئول غرفه انتشارات کلک زرین نیز تبلیغات نمایشگاه زنجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: مکان خوبی برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مشکلات مالی موجب کاهش استقبال ناشران از نمایشگاه های کتاب شده است، بیان داشت: نمایشگاه بعدی کتاب نیز کنسل شده است.
 
 
*نمایشگاه زنجان ضعیف بود
بهرام خادمی مسئول غرفه نشر شقایق نیز با اشاره به حضور این انتشارات از سال ۸۱ در نمایشگاه های استانی، تصریح کرد: امسال در شش نمایشگاه شرکت کرده ام نمایشگاه زنجان ضعیف تر از مابقی بود. 
وی بیان داشت: انتشاراتی ها دغدغه کاغذ دارند و گران شدن کاغذ موجب گرانی بیش از سه برابر ی کتاب شده است.
به گزارش موج رسا، دهمین نمایشگاه استانی کتاب امشب به کار خود پایان می دهد.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر