logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۳۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان:

عوارض غیرکارشناسی، فعالیت‌های معدنی را دچار مشکل کرده است/ اقدامی در تکمیل زنجیره خاک‌های صنعتی در زنجان انجام نشده است

عوارض-غیرکارشناسی،-فعالیت‌های-معدنی-را-دچار-مشکل-کرده-است-اقدامی-در-تکمیل-زنجیره-خاک‌های-صنعتی-در-زنجان-انجام-نشده-است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خاک‌های صنعتی در استان بخش زیادی از مواد استخراجی معدن استان است گفت: اقدامی در تکمیل زنجیره خاک‌های صنعتی در زنجان انجام نشده است.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در زمینه زنجیره خاک‌های صنعتی در استان زنجان هیچ اقدامی انجام نشده است اظهار کرد: علاوه بر این در زیرساخت‌های حوزه معدن در استان زنجان نیز مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت جا‌به‌جایی مواد معدنی از طریق راه آهن هنوز ایجاد نشده است افزود: همچنین مشوق‌های لازم نیز برای حضور سرمایه‌گذاران به منظور تکمیل زنجیره‌های تولید در حوزه معدن در استان انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ابراز کرد: علاوه بر مشکلات موجود در این حوزه با بستن عوارض غیرکارشناسی جلو فعالیت‌های معدنی نیز گرفته می‌شود و برای معدن‌داران محدودیت ایجاد می‌شود در حالی که ما مخالف این اتفاق نیستیم ولی باید کارها اصولی پیش‌برود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در حال حاضر به عنوان استان معدنی شناخته شده است افزود: برخی از مناطق استان زنجان در به ویژه در حوزه خاک‌های صنعتی ظرفیت بالایی دارد که در صورت برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم اقدامات موثری در استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

ضرورت توجه ویژه به بخش صنعت و معدن برای ایجاد اشتغالزایی

کشاورزی با اشاره به اینکه معدن آلونیت زاج کندی از بابت تهیه آلومینیوم کشور می‌توانیم جایگاه خوبی را در کشور داشته باشیم بیان کرد: این ظرفیت استان می‌تواند در حد معدن انگوران گام موثری برای کشور باشد.

وی عنوان کرد: می‌توان میلیون‌ها تن آلومینیوم از این معدن استخراج کرد و رتبه معدنی استان زنجان را از این طریق ارتقا داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هجمه‌ای که در حال حاضر به حوزه معدن وارد می‌شود این است که تخریب ایجاد می‌کند افزود: ماهیت معدن تخریب است و باید تخریب ایجاد شود تا ماده معدنی استخراج شود.

وی عنوان کرد: در برابر این تخریب نیز معدن‌داران 12 درصد از سود حاصله را به حقوق دولتی برای احیای معادن پرداخت می‌کنند که متاسفانه ریالی برای احیای و بازسازی در استان صرف نمی‌شود.

کشاورزی گفت: خود معدن‌داران راقب هستند خودشان کار بازسازی و احیا را انجام دهند ولی این کار نیز در حال حاضر برای معدن‌دار ممکن نشده است.

وی افزود: این هم نباید نادیده گرفته شود که حوزه معدن چقدر در بحث اشتغال تاثیر دارد و همچنین در صورت تکمیل زنجیره‌های تولید در این حوزه اقدام بزرگی در حوزه اشتغال در استان اتفاق می‌افتد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر