logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۳۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل خانه کتاب ایران:

کمتر از 5 درصد کتاب های کشور مجوز نمی گیرند/جایزه کتاب سال به زلف مدیران گره نخورد

کمتر-از-5-درصد-کتاب-های-کشور-مجوز-نمی-گیرند-جایزه-کتاب-سال-به-زلف-مدیران-گره-نخورد

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: کمتر از 5 درصد کتاب های کشور مجوز نگرفته و یا دارای اصلاحیه می شوند.

به گزارش موج رسا; نیکنام حسینی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا و فارس، اظهار داشت: با توجه به تلاطم های موجود در بحث کاغذ و علیرغم همه این مشکلات در سال جاری با رشد 5 درصدی در انتشار کتاب مواجه بودیم.

وی افزود: 49 هزار کتاب در مدت مشابه سال گذشته منتشر شده بود که امسال در همان بازه زمانی این عدد به 52 هزار کتاب رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای ظرفیت های مطلوبی در حوزه ادبیات و داستان و علمای دینی و شعر دارد که امیدواریم زنجان در این حوزه ها بدرخشد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران ادامه داد: امیدواریم جایزه کتاب سال زنجان به زلف مدیران گره نخورد که با تغییر مدیران به بوته فراموش سپرده شود.

حسینی پور با بیان اینکه ناشران در زمینه ترجمه مسئولیت پذیر بوده و هر نوشته ای را ترجمه نکنند،افزود: به نویسندگان ارزشمندی در این حوزه نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 100 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می شود، افزود: نزدیک به 60 هزار چاپ اول و 40 عنوان چاپ مجدد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد زیر 5 درصد مجوز نگرفته و یا دارای اصلاحیه می شوند و ممیزان مطابق شرایط کشور ممیزی را انجام می دهند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران ادامه داد: چاپ کتاب تابع قوانین و شرایطی است مگر اینکه کتابی خلاف قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و یا مخل به مبانی دینی و امنیت ملی باشد،مجوز اخذ نکند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر