logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۳۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان مطرح شد؛

واکسن و داروی آنفلوانزا در استان زنجان تامین شده است/ توجیهی برای تغییر وضعیت داروخانه هلال احمر وجود ندارد

واکسن-و-داروی-آنفلوانزا-در-استان-زنجان-تامین-شده-است-توجیهی-برای-تغییر-وضعیت-داروخانه-هلال-احمر-وجود-ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: واکسن و داروی آنفلوانزا به صورت کامل در استان زنجان تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

به گزارش موج رسا; پیروز قزلباش امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان اظهارداشت: وقوع ایپدمی آنفلوانزا غیر قابل پیش بینی است و دارای سرعت و وسعت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه آماده وقوع ایپدمی آنفلوانزا در استان هستیم، افزود: آموزش های عمومی و تخصصی در این زمینه ارائه می شود و واکسن و دارو نیز به صورت کامل تهیه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش عمومی در زمینه آشنایی با بیماری و روش های پیشگیری از انتقال و انتشار این بیماری مهم است که در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان میزان شیوع این بیماری 25 درصد است و از هر پنج نفر احتمال بیمار شدن یک نفر وجود دارد.

قزلباش با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در این زمینه بهتر از استان های همجوار است، افزود: خوشبختانه زنجان در زمینه بستری ها نیز وضعیت دارد.

 

*226 مورد بستری در استان زنجان گزارش شده است

وی با بیان اینکه 226 مورد بستری در استان زنجان گزارش شده است، افزود: هیچ نگرانی در زمینه واکسن و دارو نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در خواست تغییر وضعیت داروخانه هلال احمر از شبانه به روزانه،افزود: توجیهی برای تغییر وضعیت داروخانه هلال احمر از نظر ما وجود ندارد چرا که این داروخانه پوشش خوبی برای بخشی از شهر زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه استان در بحث داروهای خاص به داروخانه شهید رجایی وابسته است که گردش مالی ۴۰ میلیارد تومان سالانه به دانشگاه علوم پزشکی استان تحمیل می کند، بیان داشت: اگر هلال احمر در این زمینه وارد شود کار مردم تسهیل می شود.

معاون شهردار زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت: متکدی به معنای واقعی در زنجان وجود ندارد و متکدیان زنجانی دارای خانه و زندگی هستند و مواردی هم وجود دارد که خانه دو واحدی دارد.

احمدی با بیان اینکه شهرداری وظیفه جمع آوری متکدیان از سطح شهر را دارد،افزود: مکانی در خیابان 17 شهریور به منظور جمع آوری متکدیان پیش بینی شده است که پس از غربالگری، معتادان تحویل دستگاه های مرتبط داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه،برضرورت ایجاد گرمخانه در استان تاکید کرد و گفت: ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

 

*فیلم کوتاه از اثر گذرترین آثار در زمینه کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: فیلم کوتاه یکی از اثر گذرترین آثار در زمینه کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.

نعمتی خاطرنشان کرد: رویکرد این سازمان تولید فیلم های 100 ثانیه ای است که در زمینه اطلاع رسانی آسیب های اجتماعی نیز به این سمت حرکت کردیم.

وی با اشاره به اختصاص 60 میلیون تومان از طریق استان و 50 میلیون تومان از طریق وزارت کشور، بیان داشت:  28 فیلم کوتاه با اختصاص اعتبارات لازم در استان زنجان تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: چهارصدمین نمایشگاه کتابی کشور از تاریخ 11 تا 16 آذر ماه سال جاری در کنار نمایشگاه مطبوعات و رسانه های دیجیتال برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر