logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۳۸۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
نامه سرگشاده 7 تشکل دانشجویی استان زنجان به استاندار

صدای ما را به گوش رئیس دولتی که ناتوان از صحبت با مردم است برسانید/مردم چه گناهی کرده اند که هم باید بنزین 3000تومانی را تحمل کنند و هم غفلت ناظران شما را؟

صدای-ما-را-به-گوش-رئیس-دولتی-که-ناتوان-از-صحبت-با-مردم-است-برسانید-مردم-چه-گناهی-کرده-اند-که-هم-باید-بنزین-3000تومانی-را-تحمل-کنند-و-هم-غفلت-ناظران-شما-را؟

 7 تشکل دانشجویی استان زنجان در نامه ای به استاندار زنجان خواهان رساندن صدای مردم به گوش رئیس جمهور شدند.

به گزارش موج رسا; در نامه سرگشاده 7 تشکل دانشجویی استان زنجان به استاندار آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

"انتظار به حقّ مردم ما، این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی باشد، طبقه ضعیف از وضعیت غیرقابل قبول خارج بشود، از مشکلات نجات پیدا کند؛ اینها انتظارات مردم ما است و این انتظارات به حق است"(رهبر حکیم انقلاب 1391/1/1)

جناب اقای دکتر حقیقی

استاندار محترم استان زنجان

سلام علیکم؛

قطعا امنیت جزء لاینفک و از اساسی ترین نیازهای انکارناپذیر هر ملتی است. وقتی صدای آشوب و بلوا بلند می‌شود، این صدای حقیقی مردم است که در این میان گم میشود؛ اما حال که به همت مردم غیور و انقلابی استان بساط آشوبگران چیده شد و امنیت به خیابان های شهر برگشته، نباید تلقی دولت و دولتمردان از این وقایع، رضایت مردم از عملکرد اقتصادی دولت باشد؛ به هیچ وجه.

با پایان یافتن صدای عده ای آشوبگر که حسابشان از مردم جداست، حال این صدای مردم مستضعف است که بر سر دولتمردان بلند می شود.

جناب آقای استاندار

حال که رئیس دولت تدبیر و امید با شعار زنده باد مخالف من، تاب شنیدن کوچکترین نقدی را حتی در جلسه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد‌؛ ما نمایندگان تشکل های دانشجویی استان زنجان از شما می خواهیم که بعنوان نماینده وی در استان زنجان، صدای این مردم رنج دیده را به گوش رئیس دولتی که خیال می کند حرف زدن با دنیا را بلد است! و ناتوان از صحبت با مردم خویش است، برسانید:

۱-در جمهوری اسلامی، دولتمردان با رای مردم موجودیت می یابند، لذا در تمام تصمیم گیری های آنان مصلحت مردم باید لحاظ شود، اما با کمال تعجب شاهد آن بودیم که دولت با بی اعتمادی به مردم آنان را نامحرم شمرده و بدون اطلاع و زمینه سازی قبلی در یک شب نرخ بنزین را چند برابر می کند. شرم آور تر از آن سخن چند دولتمرد دیگر بود که تا روزهای قبل، هرگونه افزایش قیمت را اکیدا تکذیب می کردند.

حال دولت تدبیر و امید با کدام سابقه ی درخشان در کسب اعتماد عمومی، خواستار این هستند که مردم به سخن شان در باب کنترل قیمت سایر کالاها اعتماد کنند؟!

ایشان به عنوان مسئولین اجرایی جمهوری اسلامی باید از این ملتی که در راه ایجاد و صیانت از این نظام مقدس، جوانان خود را فدا کرده اند به خاطر این نوع برخورد عذرخواهی کنند.

البته عذرخواهی دوای درد نیست، چرا که عده ای در خلال آشوب های اخیر شهید، کشته و مجروح شدند و هزاران میلیارد خسارت به کشور وارد آمد و قطعا مقصر اصلی این مصائب، بی تدبیری دولتمردان است، لکن این عذرخواهی شاید بتواند قدری از تبختر و غرور بی حد و مرز ایشان در مواجهه با مردم بکاهد و آنان را مجاب به پذیرش اشتباهات مکررشان کند.

2. نکته مهمی که باید هم به حضرتعالی و هم به دیگران متذکر شویم این است که راهپیمایی های اخیر کشور که ابتدا از زنجان نیز آغاز شد ابدا تاییدیه ملت بر بی تدبیری های مکرر دولت نبود و نیست و هیچ احدی حق ندارد آن را به نام خود مصادره کند.

این اجتماعات عظیم تنها و تنها در حمایت از رهبر حکیم انقلاب بود و بس.

اما متاسفانه شاهدیم که برخی قلم به دستان بی انصاف و شاید هم مغرض که از تدبیر دولت ناامید گشته اند، اجتماعات عظیم ملت را از سویی همراهی با دولت قلمداد می کنند و از سوی دیگر نیز هزینه تدبیر نیمه شبانه دولت را به پای رهبری نظام می نویسند. البته از این جماعت انتظار دیگری جز این نیست؛ لکن نگاهی گذرا به اصل سخنان رهبر انقلاب در بحبوحه ی آشوب ها حاکی از چند نکته اساسی است:

اول اینکه رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا (یعنی قانون) حمایت کردند و مشی همیشگی ایشان نیز توجه به قانون است و البته نیک می دانیم که مخالفت رهبری با این طرح، عملا دست دولت را برای هر بی‌تدبیری دیگر باز می گذاشت و معلوم نبود دولت برای آینده چه بهانه های جدیدی بتراشد.

دیگر اینکه آنها که نظر رهبری را حجت می دانند چرا به دیگر اشارات ایشان بی توجه اند؟

مگر ایشان نفرمودند؛ "مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند.

حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود، خب بله این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود گرانی خب این برای مردم خیلی مشکلات درست می کند، باید مراقبت کنند.مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند."

اصل افزایش قیمت بنزین با توجه به روند صعودی مصرف آن که در آینده کشور را وادار به واردات می کرد کار درستی است، هرچند افزایش ناگهانی و چند برابری آن، آنهم بدون اطلاع قبلی از بی تدبیری های این طرح بود، اما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مسئولان باید به صورت جدی مراقبت کنند تا این افزایش قیمت بر روی کالاهای دیگر تاثیر نگذارد.

دولت به عنوان مجری این طرح باید به صورت جدی عزم خود را برای کنترل بازار جزم کند.

ولی در همین روزهای اخیر شاهد گرانی های متعدد در همین زنجان خودمان بودیم که نشانه بارزی از سوءمدیریت است.

مگر مردم چه گناهی کرده اند که هم باید بنزین 3 هزار تومانی را تحمل کنند و هم گرانی های حاصل از غفلت ناظران شما را؟

هرگونه سستی، کم کاری، بی برنامگی و عدم اجرای صحیح کنترل بازار به معنای بی توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری و معیشت مردم بوده و به شدت از سوی مردم و ما نمایندگان دانشجویان محکوم است. لذا درخواست تشکل های دانشجویی انقلابی از شما استاندار زنجان به عنوان نماینده دولت در استان، نظارت و کنترل بر بازار و ایجاد فضایی جهت عدم زیان فروشنده و مصرف کننده است.

3. دولت به اصطلاح تدبیر و امید نشان داده که هر آن چه دولت پیشین انجام داده را بدون هیچ قید و شرطی رد کند. از سفر های استانی گرفته تا کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین و بسیاری مسائل دیگر، نمونه های غلط دانستن سوءتدبیر دولت های پیشین و عمل دوباره به همان هاست که منجر به تحمیل هزینه های گزاف دوباره گشته است.

جناب آقای حقیقی

به جناب روحانی بفرمایید مگر نظام یکبار هزینه سهمیه بندی بنزین را متحمل نشده بود؟! چرا بار دیگر همان مسیر گذشته را و این بار صدها برابر غلط تر تکرار کردید؟! چرا همه چیز را از مردم مخفی کردید و کام ملت را در میلاد رسول رحمت تلخ کردید؟! چرا بارها اذهان جامعه را بازی دادید که بنزین دو نرخی فسادآور است و قرار بر گرانی نیست؟!

والله این حجم از تناقض و دورویی شگفت آور است.

در پی افزایش بدون اطلاع نرخ بنزین و تناقض بین سخن مسئولین و عمل آنها، اعتماد مردم به دولت کمتر از گذشته شده است و لازم است که دولت جهت ترمیم این زخم بی اعتمادی و نیز عمل به اصل شفاف سازی، منابــع و مخــارج طــرح را نه تنهــا بــرای نماینــدگان مجلــس  بلکــه بــرای یارانــه بگیــران نیــز شــفاف کند.

مازاد این منابع باید در محلی مناسب جهت رفاه عمومی اعم از توسعه حمل و نقل عمومی در شان این ملت شریف، بسته های حمایتی جهت کمک به معیشت مردم نیازمند، تامین کسری بودجه بجای استفاده از روش های تورم زا جهت جبران این کمبود و... هزینه شده و گزارشات آن به صورت شفاف به سمع و نظر مردم برسد.

در پایان به شما و همه مسئولان اجرایی جمهوری اسلامی ایران متذکر می شویم، ملت شریف ایران همواره و در کشاکش بحران های نظام که بسیاری شان ناشی از بی تدبیری ها و سوءمدیریت هاست، پای کار انقلاب بوده اند و حق این ملت است که مسئولانی در تراز انقلاب ببینند و هر گونه کاستی در مسیر خدمت رسانی به ملت، نابخشودنی و فراموش نشدنی است.

والسلام

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه های خرمدره

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر