logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۳۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

128 واحد تولیدی در زنجان پتانسیل صادرات دارند/ صادرات استان زنجان کاهش داشته است

128-واحد-تولیدی-در-زنجان-پتانسیل-صادرات-دارند-صادرات-استان-زنجان-کاهش-داشته-است-

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان زنجان گفت: 128 واحد تولیدی در زنجان پتانسیل صادرات را دارند.

 

به گزارش موج رسا;  ناصر فغفوری امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرت استان زنجان با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: نمایشگاه ساخت داخل برای اولین بار در استان به مدت 4روز برگزار شد و مسئولین استان نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه علاوه بر توانمندی و پتانسیل استان، نیازمندی‌های وارداتی واحدهای تولیدی استان نیز عرضه شد، ابراز کرد: در سایر استان‌ها نیز این نمایشگاه برگزار شد ولی در آن استان‌ها بیشتر سعی در نمایش پتانسیل‌های استان بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای نمایشگاه نمایش نیازمندی‌های 58 واحد تولید در نظر گرفته‌شده بود، تصریح کرد: در این نمایشگاه 72 واحد تولیدی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ساخت داخل به‌صورت کاملاً رایگان برگزار شد، عنوان کرد: حتی برای تجهیز داخل غرفه‌ها نیز از واحدهای تولیدی هیچ هزینه‌ای دریافت نشد.

فغفوری با اشاره به استقبال بالا از نمایشگاه ساخت داخل، افزود: در این نمایشگاه 380 نوع مواد اولیه، ماشین‌آلات، صنایع معدنی و... به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه یک غرفه به جهاد کشاورزی اختصاص داده شد، ادامه داد: جهاد کشاورزی خود اقدام به جمع‌آوری نیازمندی‌های کشاورزی در این نمایشگاه کرده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این نمایشگاه، تصریح کرد: برای این نمایشگاه 80 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود که 50 میلیون از این اعتبار تخصص پیداکرده است.

وی بابیان اینکه در این نمایشگاه یک غرفه، نیاز غرفه دیگر را تأمین می‌کرد، ابراز کرد: در پایان این نمایشگاه 12 تفاهم‌نامه و قرارداد امضا شد.

فغفوری با اشاره به اینکه 8 مورد از قراردادهای امضاشده برای شرکت پارس سویچ بود، عنوان کرد: باقی قراردادها نیز برای سایر واحدهای تولیدی و تحقیقاتی بود.

وی با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان سایر استان‌ها از نمایشگاه ساخت داخل، ابراز کرد: تعداد بازدیدکنندگان از سایر استان‌ها به دلیل وضعیت جوی استان و زمان برگزاری نمایشگاه نسبت به بازدید کندگان زنجانی کمتر بود.

رئیس سامان صمت استان زنجان با اشاره به محدودیت‌های صادراتی شمش روی، خاطرنشان کرد: بخشنامه فروش شمش روی در بورس قبل از صادرات باعث کاهش صادرات این فلز در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از صادرات استان از گمرک سایر استان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در 8 ماهه نخست به میزان 240میلیون دلار سهم صادرات استان از گمرک سایر استان‌ها بوده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: میزان سهم صادرات استان با احتساب صادرات استان زنجان از سایر گمرکات نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره  به طرح ممیزی صادرات واحدهای تولیدی بیان کرد: کالاهای تولیدی در استان برای صادرات ظرفیت سنجی  شده است.

رئیس سامان صمت استان زنجان با اشاره به محدود بودن تعداد کلاهای صادراتی استان زنجان تصریح کرد: بخش خصوصی در گسترش سبد صادراتی استان نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم صادرات استان زنجان را فلزات رنگین تشکیل می دهد، ادامه داد: در استان زنجان 128 واحد تولیدی پتانسیل صادرات را دارند.

فغفوری با اشاره به اینکه هزینه تمام‌شده صنعت نساجی برای صادرات بسیار بالا است خاطرنشان کرد: در کشور ممنوعیت 100 درصدی برای واردات پارچه وجود دارد.

 //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر