logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۳۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اکثر شهرهای کشور تماشاخانه ای برای تئاتر ندارند/ عدم ارتباط تئاتر با مخاطب

اکثر-شهرهای-کشور-تماشاخانه-ای-برای-تئاتر-ندارند-عدم-ارتباط-تئاتر-با-مخاطب

نماینده اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکثر شهرهای کشور دارای تماشاخانه ای برای تئاتر نیستند.

اتابک نادری امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان نمایش های متنوعی ارائه شده است.

وی عدم تولید مستمر،عدم اجراهای عمومی و عدم وجود ساختاری برای ارائه تولیدات را از مشکلات تئاتر عنوان کرد و افزود: اکثر شهرهای کشور دارای تماشاخانه ای برای تئاتر نیستند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: مکان، تئاتر و تماشاگر به عنوان اضلاع تئاتر محسوب می شود که بسیاری از استان های کشور مکان مناسبی برای اجرا ندارند.

نادری با بیان اینکه ضلع دوم تئاتر در برخی استان ها جدی نیست و تماشاگر در سال های گذشته برای ما مهم نبوده و برای آن سرمایه گذاری نشده است، افزود: به همین دلیل در این استان ها تئاتر را برای شرکت در جشنواره یا برای خودمان کار کرده ایم.

وی گفت: وضعیت تئاتر برخی استان ها نشان می دهد که خط ارتباط هنرمند و تئاتر با مخاطب به وجود نیامده است و مخاطب حس نکرده است که می تواند هر روز تئاتر ببیند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اگر تئاتر مخاطب نداشته باشد چرخه اقتصادی و رونق پولی آن کم شده،متکی به کمک های دولتی،تک بعدی و فصلی می شود.

نادری با بیان اینکه به زنجان از دوران دانشجویی سفر کرده است و دوستان صمیمی در زنجان دارد، خاطرنشان کرد: از سال 71 بارها در جشنواره های منطقه ای و استانی به عنوان داور ناظر و داور حضور داشته ام.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه زنجان را دوست دارم و از صنایع دستی آن خرید کرده ام، گفت: هنور هم ظروف مسی و چاقوی زنجان را در خانه دارم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: زنجان دارای ظرفیت خوب،هنرمندان خوش فکر و خلاقی است که به نظر می رسد ارتباط تئاتر زنجان با مخاطب کمتر است.

نادری بیان داشت: هنرمندان زنجانی در حال طرح نو انداختن هستند که امیدوارم بیشتر دیده شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر