logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۳۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل برق منطقه‌ای زنجان:

زنجان توانایی تولید 500 مگاوات برق را از انرژی خورشیدی دارد/ راندمان تولید برق از انرژی خورشیدی در زنجان بیش از 25 درصد است

زنجان-توانایی-تولید-500-مگاوات-برق-را-از-انرژی-خورشیدی-دارد-راندمان-تولید-برق-از-انرژی-خورشیدی-در-زنجان-بیش-از-25-درصد-است-

مدیر عامل برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به عملیات تولید برق از انرژی خورشیدی در استان زنجان گفت: زنجان توانایی تولید 500 مگاوات برق را از انرژی خورشیدی دارد.

 

به گزارش موج رسا; بهمن الله مرادی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به انرژی تجدید پذیر، اظهار کرد: انرژی‌ تجدید پذیر اکنون به‌عنوان بهترین جایگزین برای سوخت‌های فسیلی است.

وی با اشاره به سیاست‌ها دولت و جهان در جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر، ابراز کرد: در این راستا نقش سرمایه‌گذار در استان زنجان بسیار ضعیف است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به جایگاه استان زنجان در تولید انرژی‌های تجدید پذیر، تصریح کرد: استان زنجان در انرژی خورشیدی جزو سه استان برتر کشور است.

وی بابیان اینکه برخی از شهرستان‌های زنجان از جمله خدابنده پتانسیل خوبی در تولید برق از انرژی خورشیدی را دارد، عنوان کرد: اگر در زنجان مجوز تولید برق از انرژی خورشیدی صادر شود زنجان توانایی تولید 500 مگاوات برق را دارد.

الله مرادی بابیان اینکه برخی فکر می‌کنند استان‌های گرمسیر راندنمان بالایی در تولید برق از انرژی خورشیدی دارند در حالی که این اشتباه است، خاطرنشان کرد: راندمان تولید برق از انرژی خورشیدی در استان زنجان و قزوین 25 تا 30 درصد است.

یوسف رضا پور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استفاده بیش از 40 درصد از آب‌ها باعث ایجاد تنش آبی می‌شود، افزود: در حال حاضر 87درصد از منابع آبی در زنجان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده بیش از 60 درصد آب‌ها وارد، بستر بحران آب می‌شویم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این شرایط امکان توسعه کشاورزی در بخش کشاورزی آبر را نداریم.

حمید احمدی مدیرکل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات صادرات صنایع‌دستی استان زنجان، افزود: صنایع‌دستی استان زنجان مانند سرب و روی زنجان دارای تشکیلات منسجم برای صادرات نیست.

وی با اشاره به اینکه نبود صادرکننده در بخش محصولت عام یکی از مشکلات صادرات صنایع‌دستی است، ابراز کرد: نیاز به ورد بخش خصوص در این بخش نیز احساس می‌شود.

داود عباسی معاون برنامه ریزی و نظارت دانشگاه زنجان هم در پایان با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای دانشگاه‌ها ارتقای دانشگاه‌ها از نسل دوم به نسل سوم است، افزود: ارتقای دانشگاه‌های استان به دانشگاه نسل سوم نیز بهتر است در سند آمایش سرزمین لحاظ شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر