logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۳۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان:

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای تمامی کشورها یک مزیت است/ شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌تواند ابزار سلطه باشد

راه‌اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات-برای-تمامی-کشورها-یک-مزیت-است-شبکه‌های-اجتماعی-و-اینترنت-می‌تواند-ابزار-سلطه-باشد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای تمامی کشورها یک مزیت محسوب می‌شود.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و مزیت‌های این شبکه، اظهار کرد: در شبکه ملی اطلاعات، داده‌های تولیدشده در داخل کشور، از کشور خارج نمی‌شود.

وی بابیان اینکه داده‌ها و یا داشته‌های اینترنتی تولیدشده در داخل توسط شبکه ملی اطلاعات قابلیت مسیریابی دارد، افزود: این امر تا آنجایی که ممکن است باید اجرا شود و اطلاعاتی که از این طریق در کشور تولید می‌شود استفاده شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان بابیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و یا اینترنت ملی به‌هیچ‌ عنوان قطع شدن از اینترنت نیست، ابراز کرد: شبکه ملی اطلاعات به معنی ایجاد ارتباط فقط در داخل کشور نیست.

بیشتر بخوانید:

کیفی سازی دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به‌هیچ‌عنوان به دنبال قطع‌شدن اینترنت و یا قطع ارتباط با خارج از کشور نیست، تصریح کرد: اینترنت ملی صرفاً برای استفاده اطلاعات تولیدشده در داخل کشو بدون خروج این اطلاعات از کشور در داخل کشور استفاده شود.

افشارچی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات در ایران در حال استفاده است افزود: البته شاید موتور جستجوگرهای داخلی آن کارایی لازم را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌تواند ابراز سلطه باشد، خاطرنشان کرد: در زمان‌های مختلف دستگاه‌های امنیتی خارج از کشور مانند cia، موساد و منافقین از این اطلاعات برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی استفاده نمایند.

عضو هیئت علی دانشگاه زنجان با اشاره به اقدام به‌موقع و مناسب دستگاه‌ها امنیتی در قطع اینترنت در داخل کشور به‌صورت موقت، عنوان کرد: علی‌رغم قطع بودن اینترنت بانک‌ها و نهاد ها و مجموعه‌هایی که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند در حال ارائه خدمات هستند.

وی بابیان اینکه این قطع شدن موقت اینترنت برای کشور ایران یک مزیت است، ادامه داد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای تمامی کشورها یک مزیت محسوب می‌شود.

افشارچی بابیان اینکه گام اول در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خوب برداشته‌شده است، تصریح کرد: کارکرد خوب زیرساخت و بانک‌ها در کشور نشان‌دهنده مزیت‌های این طرح است.

وی بابیان اینکه بنده به‌ هیچ‌ عنوان موافق قطع ارتباط با اینترنت نیستم، افزود: شبکه ملی اطلاعات فقط برای جلوگیری خروج اطلاعات تولیدشده در کشور نیاز است و ما از اطلاعت تولیدشده در خارج از کشور بی‌نیاز نیستیم و باید از آن اطلاعات نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر