logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۶۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

سهم خدمات فنی و مهندسی در صادرات استان زنجان 5 صدم درصد است

سهم-خدمات-فنی-و-مهندسی-در-صادرات-استان-زنجان-5-صدم-درصد-است

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: سهم خدمات فنی و مهندسی در صادرات استان 5 صدم درصد است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه به اشتغال دیجیتال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح‌شده است اظهار کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم جلسه مشترکی را اعضای این شورا و اعضای جلسه کارگروه اشتغال که درزمینهٔ اشتغال کارتخصصی انجام می‌دهند را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به درخواست اعضای جلسه برای دریافت برخی از شرکت‌های فنی و مهندسی برای دریافت معافیت‌های گمرکی ابراز کرد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی که پروانه و مجوز فعالیت دارند می‌توانند ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز خود را ثبت سفارش کند و از معافیت‌ها گمرکی استفاده کند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به این‌که معافیت گمرکی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی مانند کارخانه‌ها فعال در استان است تصریح کرد: زمانی این معافیت‌ها شامل شرکت خدمات فنی و مهندسی می‌شود که امکان ساخت این تجهیزات در داخل کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به درخواست تشکیل انجمن‌های خدمات فنی و مهندسی برای صدور خدمات به خارج از کشور عنوان کرد: جای کار برای ارائه خدمات فنی و مهندسی در استان زیاد است.

فغفوری ب بیان اینکه انجمن‌ها زمانی تأسیس می‌شوند که کارهای انجام‌گرفته به‌قدری بالا است که نیاز به ساماندهی این فعالیت‌ها در قالب یک تشکل را دارد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در استان زنجان سهم خدمات فنی و مهندسی در صادرت استان 0.05 درصد است.

وی با اشاره به تشکیل معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: یکی از وظایف این معاونت پیگیری کار های اقتصادی و تجارت است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بابیان اینکه بهتر است اولین مراودات مالی در کشورهای خارجه از طریق معاون رایزن اقتصادی در آن کشور انجام شود ادامه داد: ما آماده هستیم تا شماره تماس رایزن‌ها اقتصادی را در اختیار فعالین اقتصادی قرار دهیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر