logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۳۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اقدامات قوه قضاییه در راستای مبارزه با مفاسد اعتماد عمومی مردم را به دنبال داشته است/ مسئله فلسطین مشکل اصلی جهان اسلام است

اقدامات-قوه-قضاییه-در-راستای-مبارزه-با-مفاسد-اعتماد-عمومی-مردم-را-به-دنبال-داشته-است-مسئله-فلسطین-مشکل-اصلی-جهان-اسلام-است

امام جمعه زنجان گفت: اقدامات قوه قضاییه در راستای مبارزه با مفاسد اعتماد عمومی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: بزرگترین نعمت برای بشریت وجود پیامبر اکرم (ص) است.

وی با بیان اینکه انسان طالب سعادت است، ابراز کرد: این امر فقط در سایه ی رعایت تقوای الهی ممکن می شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه رنج های وارده بر انسان ها در برابر رنج های وارده بر پیامبر اسلام(ص) ناچیز است تصریح کرد: رنج های وارده بر رسول اکرم(ص) بسیار شدید تر از رنج های وارده بر انسان های عادی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) الگو کامل تربیت است، خاطر نشان کرد: قرآن از تعبیر اسوه حسنه برای پیامبر اسلام(ص) استفاده می کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه افرادی که اخلاق خوبی دارند توانایی رسیدن به ایمان کامل را دارند عنوان کرد: افرادی که اخلاق خوبی ندارند نمی توانند ایمان کامل داشته باشند.

وی با اشاره به 23 آبان ماه ابراز کرد: در این روز قانون اساسی جمهوی اسلامی ایران مبتنی بر قرآن، سنت، سیره امام علی (ع) و کلام معصوم تنظیم شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه 24 آبان ماه سالروز تاسیس کشور و دولت مستقل فلسطین است، خاطر نشان کرد: در هفته وحدت 70 دانشمند، رجال سیاسی، رجال دینی و... در سالن اجلاس در خصوص موضوع فلسطین به بحث نشستند.

وی بیان کرد: مسئله فلسطین فقط مشکل اعراب نیست بلکه مشکل اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است.

خاتمی با اشاره به روز کتابخوانی بیان کرد: یکی از دغدغه های رهبری کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به بیانات رهبری ادامه داد: رهبری در خصوص موضوع کتاب می فرمایند: من هر زمانی به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم قلبا غمگین می شوم، کتاب مادر تمدن و عصاره تمدن ها است و کتابخوانی امروز نه تنها یک وظیفه دینی بلکه یک واجب دینی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تیتر آیات اولیه قرآن در خصوص کتابت، علم، تعلم، تعلیم و مبارزه با جهل است ادامه داد: ما باید به این 5 موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت عزالدین قسام روحانی مبارز فلسطینی ابراز کرد: امروز راه این روحانی رمز مقاومت در حماس است.

خاتمی با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در خصوص مبارزه با مفاسد ابراز کرد: همان طور که رئیس قوه قضاییه گفت امیدواریم مسائل حاشیه ای مانع از برداشتن قدم های برزگ در این راستا نشود.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با مفاسد قوه قضاییه از میلیارها تومان فرار مالیاتی جلوگیری کرده است تصریح کرد: بعد از این اقدامات یک اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه شکل گرفته است.

 //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر