logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۳۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کشت پاییزه گندم در زنجان؛

270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفت/ برآورد افزایش سطح زیرکشت گندم در زنجان تا 190 هزار هکتار

270-هزار-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-زیر-کشت-گندم-رفت-برآورد-افزایش-سطح-زیرکشت-گندم-در-زنجان-تا-190-هزار-هکتار

گندم یکی از مهمترین محصول استراتژیک کشور بوده و که کشت این محصول با قوت بیشتری در استان زنجان ادامه دارد و کشت این محصول در برخی از مناطق استان به اتمام رسید ولی در برخی از شهرستان همچنان عملیات کشت انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; استان زنجان جزو 10 استان برتر تولید کننده گندم است که علاوه بر نیاز داخلی استان بلکه نیاز سایر استانها را نیز تامین می‌کند و حسین عامری مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت پاییزه گندم در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر در واخر کشت پاییزه گندم در استان زنجان هستیم و تا به امروز نزدیک به 270 هزار هکتار از زمین زراعی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است.

وی ابراز کرد: عملیات کشت گندم همچنان در برخی از مناطق استان زنجان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود میزان سطح زیر کشت گندم در استان زنجان به 290 هزار هکتار برسد.

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز در کشت گندم افزایش سطح زیر کشت نداشتیم و بیشتر برنامه‌ ما افزایش عملکرد بوده و برنامه‌ای برای افزایش سطح کشت در استان نداریم.

وی عنوان کرد: اهداف ما بیشتر بهروری بالا از اراضی زیر کشت است و این رویکرد را در استان زنجان برنامه‌ریزی کردیم تا از زمین‌های کشت موجود استفاده خوبی داشته باشیم.

عامری عنوان کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم استان زنجان مربوط به شهرستان خدابنده است که حدود 125 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت کلزا در سطح استان زنجان می شود اظهار کرد: همچنان کشت کلزا در شهرستان طارم ادامه دارد.

مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: امسال نزدیک به بیش از 900 تن کلزا تولیدی استان به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی عنوان کرد: اگر مشکل خاصی به لحاظ آب هوایی ایجاد نشود پیش‌بینی شده میزان تولید کلزا در سال آینده دو سه برابر سالهای گذشته برسد.

عامری بیان کرد: در سال جاری در تولید کلزا افزایش نداشتیم و میزان تولید تقریبا با سال گذشته برابری می‌کرد چون بارشهای ابتدای بهار امسال در سطح استان خسارت زیادی به محصولات کلزا در استان وارد کرد و این مشکل باعث شد افزایشی نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: سال آینده اگر شرایط آب هوایی مساعد باشد تولید استان برآورد شده به دو برابر امسال برسد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر