logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۳۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مجلس در نظارت ها ناکارآمد عمل کرده است/ قانونگذاری بیش از حد مشکلی را حل نمی کند

مجلس-در-نظارت-ها-ناکارآمد-عمل-کرده-است-قانونگذاری-بیش-از-حد-مشکلی-را-حل-نمی-کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت عملکرد خوبی نداشته و این موضوع به عنوان یکی از ضعف های آن محسوب می شود.

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی همواره در زمینه نظارت های لازم دچار ضعف بوده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور این نظارت ها ضعیف است،بیان داشت: این ضعف نظارت ها موجب شده تا مردم نیز گاهی با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از نقاط ضعف مجلس شورای اسلامی را قانونگذاری بیش از حد عنوان کرد و گفت: زمان بسیاری در مجلس صرف قانونگذاری می شود در حالی که به این تعداد قانونگذاری در کشور نیاز نیست.

بیگدلی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه که دارای تاریخ و تمدن بیشتری از ما هستند،زمان کمتری به قانونگذاری اختصاص می دهند، افزود: ما هر روز در حال قانونگذاری هستیم.

وی با اشاره به وجود قوانین موازی و قوانین متعدد در کشور، تصریح کرد: این نوع قانونگذاری موجب سردرگمی و ایجاد مشکلات برای مردم می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است مجلس به جای برگزاری هر هفته سه جلسه و هر جلسه 4 ساعت برای قانونگذاری،در زمینه نظارت جدی تر گام بردارد.

بیگدلی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مباحث بیشتری را کمیسیون ها پیگیری کند، خاطرنشان کرد: باید فقط در مواقع ضروری و نیاز قانونگذاری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است مجلس شورای اسلامی قوانین مشکل دار را حل کرده و به قانونگذاری بیش از حد روی نیاورد.

این نماینده ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در سیاست خارجی همراه با منویات مقام معظم رهبری حرکت کرد و  از انسجام خوبی برخوردار بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر