logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۳۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

هنرستان‌های تربیت‌بدنی زنجان فاقد امکانات لازم هستند

هنرستان‌های-تربیت‌بدنی-زنجان-فاقد-امکانات-لازم-هستند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: هنرستان‌های تربیت‌بدنی امکانات لازم را ندارند.

به گزارش موج رسا; ابراهیم رفیعی امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به سطح معلمان ورزش و تربیت‌بدنی استان زنجان، اظهار کرد: رئیس یکی از فدراسیون‌های جهانی از معلمان استان زنجان است.

وی بابیان اینکه سبک‌کار آموزش‌وپرورش در حوزه ورزش دو امدادی است، ابراز کرد: آموزش‌ و پرورش در ورزش تخصصی کاره‌ای زیرساختی را انجام می‌دهد و بقیه کارها به عهده اداره ورزش و جوانان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر حیاط مدارس به لوام ورزشی تجهیز شوند ما حاضر هستیم مدارس را در ساعات غیردرسی در اختیار اداره ورزش و جوانان برای استفاده عموم از امکانات ورزشی بگذاریم.

وی با اشاره به امکانات سخت‌افزاری مدارس در روستاها، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش حاضر است در روستاها نیروی انسانی و مکان مناسب در اختیار ورزش و جوانان برای تجهیز مدارس به لوازم ورزشی و استفاده عموم مردم از این امکانات در اختیار این‌ نهاد  قرار دهد.

رفیعی بابیان اینکه در شهرستان‌ها تیم‌های دانش‌آموزی با مشکل ایاب و ذهاب برای حضور در مسابقات مواجه هستند، عنوان کرد: آموزش‌ و پرورش در شهرستان‌ها برای ایاب و ذهاب دانش آموزان برای مسابقات نیازمند کمک فرمانداری‌ها است.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان مرکز استان در مسابقات مختلف ورزش دانش‌آموزی به دلیل فراهم بودن امکانات ایاب و ذهاب خاطرنشان کرد: متأسفانه بستر عادلانه‌ای  برای شرکت دانش آموزان در مسابقات نداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های تیم‌های دانش‌آموزی افزود: از بین تیم‌های دانش‌آموزی افرادی به تیم ملی راه ‌یافته‌اند برای مثال دو نفر از تیم دانش‌آموزی سجاس به تیم ملی راه‌یافته‌اند.

وی با اشاره به هنرستان‌های تربیت‌بدنی تصریح کرد: هنرستان‌های تربیت‌بدنی هرساله متخصص‌هایی در سطح تکنسین به جامعه ارائه می‌دهد که در باشگاه‌های ورزشی و آموزش‌وپرورش مشغول به کار هستند.

رفیعی بابیان اینکه هنرستان‌های تربیت‌بدنی همان مدارس هستند و امکانات ورزشی لازم را ندارد عنوان کرد: در این خصوص نیازمند کمک اداره ورزش و جوانان برای در اختیار قرارداد سالن‌های ورزشی هستیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که در رشته تربیت‌بدنی تحصیل‌کرده‌اند در زمان ورود به دانشگاه دچار مشکل‌هایی می‌شوند چراکه آخرین مدرک تحصیلی این دانش آموزان دیپلم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه اگر رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ارائه شود این مشکلات حل خواهد شد خاطرنشان کرد: درخواست آموزش‌وپرورش استان تأسیس رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر