logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۳۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

زنجان میزبان شبکه شهرهای خلاق می شود/ برگزاری جلسه دفاعیه طرح ملی ملیله زنجان

زنجان-میزبان-شبکه-شهرهای-خلاق-می-شود-برگزاری-جلسه-دفاعیه-طرح-ملی-ملیله-زنجان

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان میزبان ششمین دوره شبکه شهرهای خلاق می شود.

محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروز  آیین افتتاحیه اولین کارگاه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر استان در شهرستان ابهر با برنامه ریزی های انجام شده برگزار شد.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه منعقده  شده،دبیری شهرهای خلاق در فرهنگ و هنر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها واگذار شده است، بیان داشت:استان زنجان میزبان ششمین شبکه شهرهای خلاق می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جلسه شورای برنامه ریزی شهرهای خلاق در حوزه های فرهنگ و هنر به ریاست فرمانداران در شهرستان های استان برگزار می شود، ادامه داد: پروپوزال طرح های ارائه شده در این شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: عناوین ارائه شده از سوی شهرهای خلاق ثبت ملی شده و در مرحله نهایی به یونسکو برای ثبت بین المللی ارائه می شود.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: پس از ثبت طرح ها نسبت به ایجاد زیرساخت ها اقدام شده و اعتبارات لازم اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور این طرح ها را حمایت می کنند، افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در این زمینه فعال است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های استان زنجان در زمینه معرفی شهرهای خلاق در دو حوزه فرهنگ و هنر، ادامه داد: زنجان دومین استان کشور در داشتن سرمایه اجتماعی بالا محسوب می شود.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زنجان شادترین استان کشور، قطب خیرین و بهشت خیریه ها است، بیان داشت: این استان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی دارای رتبه اول در اهتمام به مسائل دینی و معنوی است.

علیمحمدی با بیان اینکه شهرهای خلاق باید دارای ویژگی های خاصی باشند، افزود: با تشکیل شبکه شهرهای خلاق،شاهد نوآوری،خلاقیت و اشتغال در منابع انسانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین برای داشتن یک شهر خلاق مدیران باید دارای سه شرط اساسی از جمله انعطاف پذیری، نوآوری و خطر پذیری و رهبری از اصول خلاقیت باشند.

این مسئول تصریح کرد: طرح های استان زنجان در زمینه های مختلف از جمله پایتخت غزل ایران، پایتخت صنایع دستی فلزی و پایتخت رویدادهای بین المللی عکاسی کشور ارائه شده است.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از ظرفیت شهرستان های استان نیز در این زمینه استفاده می شود، افزود: شهر ارمغانخانه در بخش تعزیه میدانی، شهر نیک پی در بخش هنرهای تجسمی طرح ارائه کرده است.

علیمحمدی ادامه داد:همچنین شهر ابهر در بخش موسیقی دستگاهی، شهر قیدار در بخش شعر و داستان ترکی و شهر خرمدره در بخش داستان گویی آشیقی طرح ارائه کرده اند.

وی گفت: شهر زرین آباد در بخش هنرهای صنایع دستی، شهر سلطانیه در بخش هنرهای تجسمی و خوشنویسی، شهر ماهنشان در بخش تجسمی و ادبیات و شهر آببر در بخش مد و لباس و هنرهای تجسمی معرفی شده است.

این مسئول بیان داشت: با داوری این طرح ها شهرستان های مختلف در صورت کسب امتیاز لازم به عنوان شهر خلاق معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز جلسه دفاعیه طرح ملی ملیله زنجان برگزار می شود تا در صورت لزوم به عنوان طرح ملی معرفی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر