logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان مطرح کرد

بهره‎گیری از ظرفیت 20 میلیون بسیجی در امر آموزش های پیشگیری از اعتیاد

بهره‎گیری-از-ظرفیت-20-میلیون-بسیجی-در-امر-آموزش-های-پیشگیری-از-اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه توجه به آموزش های پیشگیری از اعتیاد نقش موثری در کاهش اعتیاد در بین افراد جامعه دارد، گفت: باید از ظرفیت 20 میلیون بسیجی در کشور در امر پیشگیری از اعتیاد بهره برد.

تقی نصیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; در زنجان اظهار داشت: پایگاه های بسیج مساجد مراکز خوبی برای ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد بویژه در بین نسل جوان هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و در اولین سال اجرای اجرای برنامه‎های پیشگیریاز اعتیاد برای 8 درصد از شهروندان پیش بینی شده است که در این راستا دستگاه های فرهنگی هریک عهده دار ارائه آموزش در این بخش به مخاطبان خود هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به برگزاری 90 کارگاه آموزشی در دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در طی سال گذشته ابراز کرد: کارگاه‎های آموزشی با حضور نیروهای متخصص پزشک ، درمان گر ، اساتید دانشگاه و جامعه شناس تدوین شده است که هدفگذاری ارائه آموزش ها نیز در مدارس، دانشگاه‎ها بوده است.

وی افزود: کارگاه های ویژه ای نیز در طی سال گذشته برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است که بالغ بر 4 هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کردند.

نصیری با بیان اینکه باید از ظرفیتهای مساجد و دانشگاه ها برای مبارزه با معضل اعتیاد بهره برد، گفت: پایگاه های بسیج مراکز مردمی هستند که می توانند نقش موثری به عنوان پیام رسان در آگاهی بخشی به سایر افراد بویژه اعضای خانواده خود داشته باشند.

وی افزود: وجود 20 میلیون بسیجی در کشور می تواند ظرفیت عظیم مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر باشد که این افراد به عنوان پیام رسان می توانند پیام های پیشگیری را به گوش مخاطبان بیشتری برسانند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اعلام برگزاری کارگاه های آموزشی برای روحانیون و اساتید دانشگاه ابراز کرد: در ایام محرم و ماه مبارک رمضان کارگاه های آموزشی نیز با حضور روحانیون و اساتید آموزش دیده برای مخاطبان در مساجد و خوابگاه های دانشجویی ارائه شده است./ک

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر