logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۳۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد

برگزاری 10 کرسی آزاد اندیشی برای دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان/ اجرای برنامه های فرهنگی برای دانشجویان جدید الورود

برگزاری-10-کرسی-آزاد-اندیشی-برای-دانشجویان-دانشگاه-آزاد-زنجان-اجرای-برنامه-های-فرهنگی-برای-دانشجویان-جدید-الورود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از برگزاری 10 کرسی آزاد اندیشی برای دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان خبر داد.

حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه های فرهنگی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، اظهار کرد: آغاز برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با هفته دفاع مقدس  تقارن داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده برنامه های فرهنگی در شروع ترم در فضای فرهنگی دفاع مقدس طراحی شد، ابراز کرد: هفته دفاع مقدس نیز متقارن با حضور دانشجویان جدید الورود به دانشگاه آزاد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بیان کرد: تمرکز برنامه های فرهنگی علاوه بر دانشجویان ورودی های سال های قبل برای دانشجویان جدید الورود نیز برنامه ریزی شد.

وی با اشاره به برنامه های شاخص فرهنگی هفته دفاع مقدس، ادامه داد: بازدید از موزه دفاع مقدس و مراکز فعال فرهنگی فعال در سطح شهر جزو برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس برای دانشجویان جدید الورود بود.

محمدی با بیان اینکه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برای دانشجویان جدید الورود به سه بخش تقسیم شده بود، افزود: برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد در سه بخش برادران، خواهران و اولیای دانشجویان جدید الورود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین با در بین دانشگاه های استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برنامه ویژه برای اولیای دانشجویان جدید الورود برگزار شد، خاطرنشان کرد: برنامه هایی که برای دانشجویان جدید الورود وجود داشت برنامه های ترکیبی اعم از آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه و و مراکز علمی و فرهنگی دانشگاه بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به گعده های دانشجویان جدید الورود و فعالان فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد، ابراز کرد: این نوع برنامه های باعث ارتباط گیری فعلان فرهنگی و علمی با دانشجویان جدید الورود در بازه زمانی مهرماه شد.

کرسی های آزاد اندیشی

وی با اشاره به برنامه کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، عنوان کرد: برنامه 10 کرسی آزاد اندیشی در 10 هفته کلید خورده است.

محمدی با بیان اینکه هر هفته یک کرسی آزاد اندیشی با موضوعات متناسب برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد زنجان با موضوع مدیریت و شایسته سالاری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع مدیریت یا مذاکره است، افزود: در این کرسی آزاد اندیشی مباحثی مانند ارتباط با آمریکا تنها راه علاج وضعیت اقتصادی وبرون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی نیست برگزار خواهد شد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به استقبال پر شور دانشجویان از کرسی های آزاد اندیشی، عنوان کرد: در دانشگاه آزاد زنجان استقبال از برنامه های دانشجو محور بسیار بالا است.

وی با اشاره به برنامه های مناسبتی دانشگاه آزاد، ابراز کرد: با توجه به حلول ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام جشن ولادت پیامبر اسلام برگزار می شود.

محمدی با اشاره به سالروز 13 آبان و روز استکبار ستیزی، خاطر نشان کرد: کرسی آزاد اندیشی، کرسی نظریه پردازی، مباحث گفتمان سازی دانشجویان و... از برنامه های سالروز 13 آبان بود.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه ها بهترین محل فعالیت های فرهنگی در این ایام است، ادامه داد: یکسری برنامه های فرهنگی ویژه برای دانشجویان خوابگاهی تدارک دیده شده است.

هر شب یک برنامه فرهنگی

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به طرح هر شب یک برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان در خوابگاه ها، تصریح کرد: این برنامه ها در راستای تعامل بیشتر با دانشجویان در خوابگاه است.

وی با بیان اینکه در کنار کارهای فرهنگی که ذکر شد برنامه های فرهنگی زیر بنایی نیز انجام می شود، افزود: برنامه هایی برای عفاف و حجاب در قالب آیین نامه آراستگی و پیراستگی دانشگاه آزاد با همکاری فعالان این حوزه انجامی شود.

محمدی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه های عفاف و حجاب، راه اندازی کتابخانه های تخصصی در این حوزه، کارگاه های آموزشی برای کارکنان حراست و کارکنان فرهنگی دانشگاه آزاد، افزود: این نوع برنامه های نیز به جد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هر برنامه در دانشگاه مخاطبان ویژه خود را دارد، افزود: کیفیت در برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان در اولویت است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی برای دانشجویان جدید الورود، خاطر نشان کرد: در سال جاری برای بیش از 1300 دانشجوی جدید الورود برنامه های فرهنگی اجرا اشده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های خاص برای اولیای دانشجویان جدید الورود، ابراز کرد: برای بیش از 300 اولیای دانشجویان برنامه های خاص اولیا برگزار شده است.

محمدی با بیان اینکه به طور میانگین سرانه هر فعالیت فرهنگی دانشگاه آزاد بیش از 100 دانشجو است، ادامه داد: این عدد یک آمار خوب برای برنامه های فرهنگی یک دانشگاه است و این درحالی است که برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برانه های عمومی نیست.

وی با اشاره به سلسله جلسات هم اندیشی با فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد و معاونت فرهنگی دانشگاه، ابراز کرد: ایده پردازی فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان ازطرف دانشجویان و فعالان فرهنگی انجام می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه صفر تا صد برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان از طرف دانشجویان طرح ریزی و اجرا می شود، افزود: در حوزه فرهنگی سعی در کمک رسانی به تمامی فعلان فرهنگی داریم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر