logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۳۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر مطرح شد

پروژه محور پادگان ارتش پیشرفتی ندارد/ مشکلات پروژه سبزه میدان از طرف پیمانکار نیست

پروژه-محور-پادگان-ارتش-پیشرفتی-ندارد-مشکلات-پروژه-سبزه-میدان-از-طرف-پیمانکار-نیست

در جلسه علنی شوراس شهر زنجان موضوعات وضعیت ترمیم آسفالت حاشیه شهر زنجان تا عملیات های اجرایی سبزه میدام مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; اسماعیل دویران امروز در جلسه علنی شورای با اشاره به تجهیز کارگاه پروژه سبزه میدان، اظهار کرد: پیمانکار تا ۲۲مهر وقت تجهیزکارگاه را داشت که زود تر از این موعد تجهیز کارگاه را انجام داد.

وی با اشاره به زمان بندی اجرای پروژه سبزه میدان، افزود: خاکبرداری پروژه سبزه میدان تا اواسط آذرماه باید تمام شود.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به شروع اجرای پروژه سبزه میدان از ضلع شرقی پروژه، ابراز کرد: قرار بود پروژه از ضلع غربی شروع شود ولی با بروز برخی مشکلات خاکبرداری پروژه از ضلع غربی شروع شد.

وی با اشاره به اینکه لوله های موجود در محیط پروژه سبزه میدان بسیار شکننده هستند و نمی توان خیلی سریع عملیات جابجایی را انجام داد، عنوان کرد: شرکت اب و فاظلاب شهری برای جابجایی تاسیسات در محیط پروژه سبزه میدان ۱میلیار و ۵۰۰میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

دویران با اشاره به جابجایی تاسیاست سایر دستگاه های خدمات رسان از محیط پروژه سبزه میدان، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات و گاز در حال جابجایی تاسیسات خود هستند و شرکت برق نیز نیازمند یک محل برای پست توزیع برق بود که این محل در اختیار شرکت برق قرار داده شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان به لحاظ زمانبندی پروژه مشکلی ندازد، خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه سبزه میدان از طرف پیمانکار نیست و به محض آزاد شدن زمین های ضلع غربی، پیمانکار کار خود را به صورت کامل اجرا خواهد کرد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه برای اینکه مردم زنجان بتوانند پیشرفت فزیکی پروژه سبزه میدان را مشاهد کنند طرح هایی مد نظر است، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها نصب دوربین در محیط کارگاهی سبزه میدان و نمایش آن در تلویزیون های شهری است.

وی با اشاره به بدهی های شهرداری و شورای شهر در پروژه هایی که قبلا اجراشده اند، افزود: 70 میلیارد بدهکار هستیم که این بدهی ها قبلا در اعتبارات لحاظ نمی شد.

دویران با اشاره به اعتبار 700 میلیونی در نظر گرفته شده برای ترمیم آسفالت در کوی وحدت و سایان، افزود: در حالی که اعتبار منطقه دو در ردیف آسفالت تمام شده است، فقط 30 درصد از کارهایی که باید در سایان و کوی وحدت انجام شود، انجام شده است.

وی بیان کرد: شهرداری باید پاسخو باشد که 70 درصد از بودجه آسفالت سایان و کوی وحدت را در کجا مصرف کرده است و در برنامه بودجه جدید هم مواردی حذف شده بود تماما در مناطق محروم شهر بود.

مسعود مرادخانی نیز در این حلسه با بیان اینکه من به پروژه سبزه میدان نقد داشتم ولی چون شورا رای داده است من نیز از این طرح حمایت می کنم، عنوان کرد: پروژه سبزه میدان با بافت فرهنگی و اجتماعی زنجان مرتبط است.

وی با اشاره بیان اینکه اهمیت پروژه سبزه میدان از شهرداری منطقه بالاتر است، افزود: برای پروژه سبزه میدان باید یک مدیر پروژه توانمند انتخاب شود.

احمد نصیری نیز با اشاره به شروع پروژه کف سازی بازار بزرگ زنجان، کوچه باشگاه و میدان ولک چی لر ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به پروژه هایی که برای آنها اعتباری پیش بینی نشده است، افزود: میدان ۱۵خرداد، خیابان اصغریه و بازار روز  پروژه هایی هستند که اعتباری برای انها در نظر گرفته نشده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به ترافیک شهری زنجان، خاطرنشان کرد: همه ما قبول داریم که ترافیک شهری به دلیل افزایش تعداد خودرو و افزایش جمعیت و کم عرض بودن معابر روز به روز در زنجان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به رویکرد شورا شهر در رابطه با رفع ترافیک شهری، بیان کرد: رویکرد شورای شهر وشهرداری اتمام پروژه های مرتبط با ترافیک شهری مانند پل سید الشهدا(ع) و امام حسن(ع) مجتبی بوده است.

نصیری با اشاره به اینکه اصلاح خطوط اتوبوس رانی در راستای کاهش ترافیک و افزایش سرعت تردد مردم در داخل شهر بوده است، عنوان کرد: ساخت پل غیر هم سطح مدرس و بازگشایی محور پادگان ارتش نیز برای کاهش ترافیک شهری بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با ارتش برای بازگشایی بزرگراه محور پادگان ارتش، تصریح کرد: توافق برای بازگشایی محور ارتش انجام شد و  کلنگ زنی این محور توسط استاندار زنجان و با حضور مردم انجام شد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه زمان بندی اجرا و افتتاح این محور به مردم اعلام شده است، افزود: من نمی دانم چرا این پروژه پیشرفت ندارد.

وی با اشاره به اینکه شورای ترافیک اجازه ساخت پل غیر همسطح مدرس را تا زمان افتتاح بزرگ راه محور پادگان ارتش نمی دهد، افزود: این کار به اعتماد مردم زیان می رساند.

نصیری با اشاره به اینکه مردم زنجان کم توقع هستند، افزود: ما نباید با بدقولی ها این مردم کم توقع را هم نسبت به خود بی اعتماد کنیم و از مسئولین استانی و شهرستان می خواهم که این موضع را پیگیری کنند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر