logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان:

وضعیت هوای استان زنجان ناسالم نیست/ وزش باد در منطقه و کشور عراق منشاء ریزدگردهای امروز

وضعیت-هوای-استان-زنجان-ناسالم-نیست-وزش-باد-در-منطقه-و-کشور-عراق-منشاء-ریزدگردهای-امروز

رئیس اداره پایش هوا محیط زیست استان زنجان با اشاره به وجود ریزگردها در هوای استان گفت: در حال حاضر شاخص هوا کیفیت هوا در استان زنجان 91PMاست که نشان می دهد هوای استان در وضعیت ناسالم قرار ندارد.

علی اسدی در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از روز گذشته ریزگردها وارد  هوای استان شده است،اظهار داشت: میزان ریزدگرهای موجود در هوای استان به اندازه ای نیست که وضعیت هوای استان را در وضعیت ناسالم قرار دهد.

وی با اعلام اینکه شاخص کیفیت هوای امروز91 PM  است، تصریح کرد: بررسی شاخص های سنجش غلظت آلودگی نشان می دهد که هوای استان در وضعیت سالم قرار دارد اما  با رسیدن این میزان به 100 تا 150 وضعیت هوایی ناسالم برای گروه‎های حساس خواهد بود.

وی با اشاره به منشاء ایجاد این ریزگردها، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات هواشناسی استان با توجه به وزش باد در منطقه بخشی از آلودگی ها ناشی از منطقه زنجان است.

رئیس اداره پایش هوا محیط زیست استان زنجان گفت: بخشی از این توده ریز گردها نیز از کشور عراق وارد استان شده و این وضعیت  جوی تا فردا ادامه دارد.

اسدی یادآور شد: وزش باد در فصل بهار غالبا از طرف جنوب غربی به استان است که این جریان بیشترین نقش را در انتشار ریزگردها در استان دارد که در صورت انجام بارش از میزان ریزگردها کاسته می شود./ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر