logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۳۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

انتخاب اعضای هیأت منصفه مطبوعات بدون توجه به نگاه‌های سیاسی انجام می‌شود

انتخاب-اعضای-هیأت-منصفه-مطبوعات-بدون-توجه-به-نگاه‌های-سیاسی-انجام-می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتخاب اعضای هیأت منصفه مطبوعات بدون توجه به نگاهها و گرایش‌های  سیاسی انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در جلسه انتخاب اعضای هیأت منصفه مطبوعات استان زنجان که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد ،مدیر کل تبلیغات اسلامی، نماینده امام جمعه زنجان و رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در دادگستری بر گزار شد اظهار کرد: برابر قانون مطبوعات ،رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با حضور اعضای هیأت منصفه بر گزار می شود که با دستور آیت الله رییسی  رییس قوه قضاییه منبعد رسیدگی به جرایم سیاسی نیز  با حضور این اعضا برگزار خواهد شد

وی افزود: رسیدگی به جرایم مطبوعاتی بایستی  حتما با حضور اعضای هیأت منصفه برگزار گردد  و ماده 36 قانون مطبوعات ترکیب اعضا را مشخص کرده که به مدت 2 سال  انتخاب می شوند.

این مقام عالی قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان  زنجان در دوره گذشته حتی یک جلسه  هم  دادگاه هیأت منصفه مطبوعات در استان تشکیل نشده ابراز کرد: این امر به منزله فعالیت قانونی  و  وجود فضای سالم در مطبوعات استان است و جای تقدیر و تشکر دارد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه  تعداد  اعضای هیأت منصفه مطبوعات استان  14 نفر از اقشار و صنوف مختلف می باشند. ادامه داد:  انتخاب اعضا بدون توجه به گرایش های سیاسی شان  انجام می شود، چرا که کار،  یک کار قضایی و تخصصی است و حساسیت خاص خودش را دارد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر