logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۳۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خبرداد

رشد 13 درصدی نفتگاز بخش حمل و نقل در استان زنجان

رشد-13-درصدی-نفتگاز-بخش-حمل-و-نقل-در-استان-زنجان

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به مصرف نفتگار در استان زنجان گفت: مصرف فرآورده نفتگاز بخش حمل و نقل در استان زنجان 13 درصد افزایش یافته است.

محمود آقا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; از افزایش مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی و نیروگاهی در استان خبرداد و اظهار کرد: میزان مصرف نفتگاز در بخشهای مختلف مصرف در سال 95 نسبت به سال 94 از یک روند رو به رشد برخوردار بوده داست.

وی تصریح کرد: در بخش نفتگاز غیرنیروگاهی تمامی بخشهای مصرفی روند رو به رشدی داشته بطوریکه در بخش صنايع ميزان مصرف سال 95 در حدود 42 میلیون و 600 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل 38 میلیون لیتر به ثبت رسیده که حاکی از یک رشد 12 درصدی بوده همچنين در بخش حمل و نقل نیز یک روند رو به رشد 13 درصدی  قابل مشاهده است بطوریکه میزان مصرف در سال 95 در حدود  288 میلیون و 450 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل 256 میلیون لیتر بوده است.

محمود آقا محمدیان همچنين به افزایش 3 درصدی مصرف نفتگاز بخش کشاورزی اشاره داشت و افزود: میزان مصرف سال 95 در حدود 60 میلیون و مدت مشابه سال قبل 58 میلیون و 450 هزار لیتر به ثبت رسیده است .

وی با اشاره به اینکه علاوه بر روند رو به رشد نفتگاز غیر نیروگاهی استان در سال 95 این روند در میزان مصرف نفتگاز نیروگاهی نیز قابل مشاهده است ایشان بیان کرد: میزان مصرف نفتگاز نیروگاه سیکل ترکیبی استان درسال 95 حدود 80 میلیون و 100 هزار لیتر و در سال 94 نیز 78 میلیون و 190 هزار لیتر بوده که با توجه به برودت هوا در سالی که گذشت و از طرفی قطعی گاز طبیعی نیروگاه سلطانیه روند مصرف نفتگاز این نیروگاه در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل یک رشد 2 درصدی را نشان می دهد.

محمودآقا محمدیان مدیر منطقه در پایان نیز به مجموع نفتگاز نیروگاهی و غیر نیروگاهی استان اشاره داشت و عنوان کرد: مجموع نفتگاز مصرفی استان در سال 95 در حدود 464 میلیون و 800 هزار لیتر و در سال 94 نیز 433 میلیون و 100 هزار لیتر به ثبت رسیده که این قیاس مصرف نفتگاز استان در مدت یکساله حکایت از یک رشد 7 درصدی دارد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر