logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان زنجان:

اجرای درست قانون گرم کردن تنور انتخابات است نه بی‌تفاوت بودن به تخلفات/تخریب، تهدید و تبلیغات زود‌هنگام در فضای مجازی مشاهده می‌شود

اجرای-درست-قانون-گرم-کردن-تنور-انتخابات-است-نه-بی‌تفاوت-بودن-به-تخلفات-تخریب،-تهدید-و-تبلیغات-زود‌هنگام-در-فضای-مجازی-مشاهده-می‌شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان زنجان به اجرای دست قانون تاکید کرد و آن را معنای اصلی گرم کردن تنور انتخابات دانست.

به گزارش موج رسا; حسین میرزاپور امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با تاکید بر مهم بودن این جلسه اظهار داشت: باید همه پای کار باشdم و تلاش کنیم تا یک انتخابات سالم، پرشور و در شان مردم برگزار شود.

وی با توضیح این نکته که پیشگیری به این معناست که نباید مشکلی ایجاد و برای نظام هزینه به همراه داشته باشد، افزود: اگر اقدام به موقع، راهنمایی و آموزشهای لازم را داشته باشیم، به طور یقین مشکلات به حداقل خواهد رسید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با بیان اینکه ما دو انتخابات مهم پیش رو داریم به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اشاره و ابراز کرد: انتخابات ریاست جمهوری به دلیل ملی بودن و حساسیت‌های بسیار مهم آن، فضای جهانی، پیروزی‌های مقتدرانه جبهه مقاومت در منطقه و توطئه دشمنان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری می‌توانند تاثیرات مثبت و منفی بر یکدیگر داشته باشند، عنوان کرد: اگر مدیریت درست داشته باشیم به طور یقین این دو انتخابات تاثیر مثبتی بر یدیگر خواهند داشت.

میرزاپور نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرا عمومی را وظیفه شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: تلاش ما در هیئت نظارت این بوده تا کار پیشگیرانه انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید قبل از انتخابات اتفاقات را پیش‌بینی و وظایف را مشخص کرد، خاطرنشان کرد: در هر مرحله از تایید صلاحیت‌ها گرفته تا بعد از انتخابات باید پیش‌بینی‌ها و آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با بیان اینکه باید از تجارب گذشته استفاده کنیم تا نقاط قوت و ضعف مشخص شود، اظهار داشت: باید چالشهای احتمالی نیز بررسی شود و راهکارهای لازم را برای این چالشها در نظر بگیریم تا قبل از وقوع تخلف و جرمی توجیهات و پیشگیری‌ها انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بحث بنرهای تبلیغاتی ابراز کرد: اجرای درست قانون گرم کردن تنور انتخابات است نه اینکه به بهانه گرم کردن فضای انتخابات نسبت به تخلفات بی‌تفاوت بود.

میرزاپور با تاکید بر اینکه کوتاهی ما مسئولان در رابطه با تخلفات برخی کاندیداها خیانت به نظام، مردم و کاندیداهای دیگر است، بیان کرد: اگر ما به وظایف خود طبق قانون عمل کنیم مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

وی با تصریح بر توجیه گروه‌های سیاسی، روسای ستادها، کاندیداها و دیگر عوامل مربوط به انتخابات گفت: باید در کمیته‌هایی که ایجاد می‌شوند، در مورد اتفاقات و تخلفاتی که ممکن است قبل، حین، روز انتخابات و بعد از آن ممکن است به وقوع بپیوندد پیش بینی‌های لازم انجام شود.

رئیس نظارت بر انتخابات استان زنجان با ابراز اینکه با این همه تشکیلات و امکانات نباید بعد از گذشته چندین دهه از انقلاب مشکلات گذشته را داشته باشیم، عنوان کرد: باید پیش‌بینی لازم برای بعد از انتخابات انجام دهیم تا همه در مسیر قانون عمل کنند.

وی با اشاره به فضای مجازی و اتفاقات رخ داده در این فضا بیان کرد: از هم‌اکنون تخریب، تهدید نظام و تبلیغات زود‌هنگام در این فضا مشاهده می‌شود و باید با قدرت نسبت به تخلفات برخورد شود.

میرزاپور با اشاره به جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان زنجان با نمایندگان مجلس و استاندار زنجان تصریح کرد: ما تلاش خود را برای هم‌افزایی و همراهی با سایر نهادها انجام می‌دهیم و اجرای درست قانون و تحقق منویات مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات سالم و شفاف و حضور حداکثری مردم سرلوحه کار ما قرار دارد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر