logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۳۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بحران استان زنجان خبرداد

بازگشایی 20 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان زنجان/ آمادگی ستاد بحران برای مقابله با سیلابهای احتمالی

بازگشایی-20-کیلومتر-از-حریم-و-بستر-رودخانه‌های-استان-زنجان-آمادگی-ستاد-بحران-برای-مقابله-با-سیلابهای-احتمالی

مدیرکل بحران استان زنجان گفت:  ستاد بحران برای مقابله با سیلابهای احتمالی در استان زنجان در امادگی کامل است.

توحید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان زنجان اظهار کرد: برای همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران اخطار آمادگی داده شده است.

وی تصریح کرد: برای همه دستگاه‌ها دستورالعمل احتیاطی در قالب اقدامات پیشگیرانه در 24 بند ابلاغ شده است و این ابلاغیه به دستگاه‌های اجرای شهرداریها و دهیاریها ابلاغ شده در صورت خطر احتمالی در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل بحران استان زنجان بیان کرد: اقدامات لازم جهت آماده سازی برای مقابله با سیلابهای احتمالی در صورت تداوم بارندگی و جاری شدن سیل خسارت جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: از زمانی که بارندگی در استان زنجان آغاز شده خسارت جانی نداشتیم و تنها در شهرستان خدابنده در بخش بزینه رود تعدادی از اماکن مسکونی و دامی بارنگی نفوذ کرده و منجر به آبگرفتگی شده است.

سلیمی افزود: میزان خسارتها نیز در دست بررسی است که دستگاه‌های مربوطه میزان خسارتها را پیش‌بینی می‌کنند تا اگر خسارتی باشد جهت جبران خسارتها اقدامات لازم انجام شود.

وی در مورد ساخت و سازهایی که در مسیر سیلاب اتفاق افتاده به ویژه در برخی از روستاها عنوان کرد: سال گذشته در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر نیز در این حوزه اقداماتی جهت آزاد سازی حریم رودخانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بحران استان زنجان با بیان اینکه عملیات آزاد سازی بستر و حریم رودخانه‌ها در برخی از مناطق استان توسط سازمان آب در حال انجام است عنوان کرد: تا به امروز توسط سازمان آب حدود 20 کیلومتر بازگشایی حریم و بستر رودخانه انجام دادند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر