logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان:

پیش‌بینی افزایش 30 درصدی شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف در زنجان/ 1200 نفر در مراسم اعتکاف در شهرستان زنجان ثبت نام کردند

پیش‌بینی-افزایش-30-درصدی-شرکت-کنندگان-در-مراسم-اعتکاف-در-زنجان-1200-نفر-در-مراسم-اعتکاف-در-شهرستان-زنجان-ثبت-نام-کردند

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان با اشاره به ثبت نام در مراسم اعتکاف در زنجان گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 در مراسم اعتکاف شهرستان زنجان ثبت نام کردند.

به گزارش موج رسا; عباس خسروی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در وهله اول ۱۳ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده بود اظهار کرد: در صورت استقبال سه تا چهار مسجد به این تعداد از مساجد اضافه می‌شود.

وی به تعداد شرکت کنندگان حضور در مراسم اعتکاف در زنجان اشاره و ابراز کرد: براساس برآورد‌های انجام شده امسال در حدود 2 هزار و 500 نفر در این مراسم در سطح شهرستان زنجان حضور می‌یابند.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان افزود: مسجد جامع، ولیعصر(عج) کوچه باشگاه(دانشجویی)،مسجدالنبی (دانش آموزی)، اسحاق میرزا (دانش آموزی) ویژه برادران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به مساجد ویژه بانوان نیز اشاره کرد و افزود: مسجد قبا، مسجد امام سجاد(ع) (دانش آموزی)، مسجد ولیعصر(عج) شهرک امیرکبیر، مسجد امام علی(ع) آزادگان، مسجد امام باقر(ع)، مسجد امام صادق(ع)، مسجد چهارده معصوم(ع) اسلام آباد برای بانوان در نظر گرفته شده است.

خسروی به میزان ثبت نام کنندگان در مراسم اعتکاف در زنجان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 در مراسم اعتکاف امسال ثبت نام کردند.

وی افزود: امسال ثبت نام‌ها به صورت اینترنتی نیز انجام می‌شد که زمان ثبت نام اینترنی 18 فروردین به اتمام رسید ولی ثبت نام حضوری تا 20 فروردین ادامه دارد.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام‌ها تا 21 فروردین ماه تمدید می‌شود ابراز کرد: علاقه مندان می‌توانند تا 21 فروردین نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان به ویژه بانوان جوان در مراسم اعتکاف ابراز کرد: در سطح زنجان بانوان نسبت به آقایان حضور پررنگی دارند و در حدود 70 درصد معتکفین را بانوان تشکیل می‌دهند.

خسروی خاطر نشان کرد: ظرفیت مسجد امام سجاد(ع) ویژه خواهران تکمیل شده است.

 

وی با اشاره به همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی در برگزاری مراسم اعتکاف در سطح شهرستان بیان کرد: ثبت نام برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان بوده که 40 هزار تومان از ثبت نام کنندگان دریافت شده و مابقی هزینه توسط خیرین پرداخت می‌شود.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان با تاکید بر حضور خیرین در برگزاری مراسم اعتکاف ابراز کرد: مراسم معنوی اعتکاف در خودسازی انسان‌ها بویژه جوانان بسیار اثرگزار بوده و لازم است خیرین و نیکوکاران برای ایجاد شرایط اعتکاف در مساجد همراهی کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مساجد در سطح شهرستان ۱۵۰ نفر ظرفیت دارند گفت: بیشتر مساجد نیز مشکل بهداشتی دارند که گروه تأسیسات ستاد اعتکاف در حال رفع این مشکلات هستند.

خسروی با اشاره به اینکه امسال برآورد می‌شود شرکت کنندگان 30 درصد افزایش یابد گفت: امسال براساس برآورد‌های انجام شده 700 نفر نسبت به سال گذشته شرکت کنندگان اضافه می‌شود.  

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد اعتکاف در روستاهای شهرستان زنجان گفت: مراسم اعتکاف در 3 روستای شهرستان زنجان نیز برگزار می‌شود.

محمد رضا‌خانی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در کارگاههای اعتکاف ۱۲۰ نفر خادم حضور دارند افزود: مراسم اعتکاف دولتی نبوده و هیچ ارگان دولتی کمک نمی‌کند و این امر نیاز به همراهی خیرین در برگزاری این مراسم معنوی بوده است.

وی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف سال گذشته اساتیدی از قم و زنجان حضور داشتند افزود: امسال نیز در هر مسجد یک مشاور برای هر نفر به صورت جداگانه و خصوصی مشاور ارائه می‌شود که این مشاوران از قم و اساتید دانشگاه هستند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: در مراسم اعتکاف کارگاههایی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است که کارگاههای فضای مجازی نیز در این برنامه‌ها وجود دارد.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر