logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۳۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

وجود 2800 موقوفه در استان زنجان/ وضعیت استان زنجان در حوزه موقوفات قرآنی ضعیف است

وجود-2800-موقوفه-در-استان-زنجان-وضعیت-استان-زنجان-در-حوزه-موقوفات-قرآنی-ضعیف-است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان در حوزه موقوفات قرآنی ضعیف است گفت: اگر در حوزه فعالیت‌های قرآنی کمی اهتمام داشته باشیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه برای رشد اقتصادی جامعه مبتنی بر موازین شرعی و اسلامی است اظهار کرد: این کار باعث رفاه عمومی و زدودن فقر و کاهش محرومیت در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه کارآفرینی و اشتغال در جامعه از دیگر اهدافی است که ما در اداره کل اوقاف دنبال می‌کنیم که یکی از دغدغه‌های مهم در جامعه بوده و از مطالبات مردم است و این اتفاق در استان زنجان افتاده و در خیلی از مراکز اداره کل اوقاف زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف در زمینه بهداشت و سلامت مردم در جامعه افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی در سطح استان هر ساله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیز درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی نیز اقداماتی در سطح استان انجام شده است ابراز کرد: در استان زنجان 17 موقوفه در حوزه سلامت و بهداشت داریم.

بیشتر بخوانید:

کمک 2500 میلیون ریالی اوقاف برای نیازمندان در استان زنجان

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در استان زنجان مجموع موقوفات استان زنجان نزدیک 2 هزار و 800 مورد است عنوان کرد: تعداد رقبات نیز 31 هزار رقبه بوده که 6 موقوفه جدید نیز در سالجاری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند جذب موقوفات در حوزه قرآنی در استان زنجان هستیم عنوان کرد: در همه حوزه‌ها موقوفه داریم ولی در حوزه قرآنی در استان زنجان ضعیف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اگر در حوزه فعالیت‌های قرآنی کمی اهتمام داشته باشیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود عنوان کرد: درخواست ما از مبلغین و دلسوزانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند این است که حوزه فعالیت‌های قرآنی را جدی بگیرند.

وی همچنین در مورد طرح جامع امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان افزود: خیلی از مشکلات این طرح انجام شده ولی در نحوه اجرای طرح کمی اختلاف نظر وجود دارد و اجرای این طرح از مطالبات خیلی از مردم زنجان و اهالی منطقه است.

وی با بیان اینکه قول نمی‌دهیم که این چه زمانی آغاز شود ولی قول پیگیری مجدانه برای اجرای این طرح را می‌دهیم افزود: در حال حاضر اختلاف نظر در نحوه اجرای طرح ایجاد شده که در تلاش هستیم این موضوع برطرف شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ارائه خدمات در ایام اربعین به زائران حسینی در شهر سامرا عنوان کرد: موکب اوقاف زنجان از 18 مهرماه امسال تا دوم آبان‌ماه در شهر سامرا حضور داشتند و برای زائران خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در این ایان نان مورد نیاز سایر موکب‌ها را تامین می‌کردیم افزود: روزانه 20 هزار قرص نان پخت می‌شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه روزانه برای 40 هزار زائر خدمات ارائه می‌شد گفت: ۹۴ هزار و ۸۰۰ میان وعده و ۱۱۱ هزار لیوان آب در بین زائران توزیع شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر