logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۳۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

ارائه خدمات به زائران رضوی در 134 بقعه و مسجد/ تمهیدات لازم برای اسکان زائران در مسیر پیاده روی در نظر گرفته شده است

ارائه-خدمات-به-زائران-رضوی-در-134-بقعه-و-مسجد-تمهیدات-لازم-برای-اسکان-زائران-در-مسیر-پیاده-روی-در-نظر-گرفته-شده-است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به ارائه خدمات برای زائران رضوی گفت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات و اسکان زائران رضوی در مسیر پیاده روی در نظر گرفته است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد نوروزپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: در خیلی از کشورهای وقف در جامعه رایج شده و در اسلام نیز به این امر مهم تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای روز جامعه و معرفی این نیازها از تاکیدات سازمان بوده و در دستور کار قرار گرفته است ابراز کرد: یکی از سیاست‌های مهم سازمان اوقاف اجرای طرح‌های مشارکتی است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه در سطح کشور در مجموع 180 هزار موقوفه وجود دارد بیان کرد: بیشتر موقوفات منفعتی هستند یعنی مردم از آن موقوفه استفاده می‌کنند.

20درصد درآمد بقاع متبرکه به مراکز افق هزینه می‌شود

وی از فعالیت 200 مرکز افق در بقاع متبرکه سطح کشور خبرداد و عنوان کرد: این مراکز با هدف افزایش عملكرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبركه شاخص در سراسر كشور راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه گاها این سئوال مطرح می‌شود که درآمد مراکز افق از کجا تامین می‌شود ابراز کرد: منابع مالی این مراکز از موقوفاتی که نیت خاصی ندارند و یا از محل موقوفاتی که نیات عام رسیدگی به فقرا و نیازمندان دارند تامین می‌شود و همچنین 20درصد از درآمد بقاع متبرکه به این مراکز تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ارائه خدمات در ایام اربعین خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه در ایام اربعین در خدمات رسانی زائران نقش ویژه‌ای دارند و امسال جهت ارائه خدمات به زائران حسینی 107 موکب فعالیت داشتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه در ایام شهادت امام رضا(ع) در مسیر پیاده روی ارائه خدمات در بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است افزود: مکان‌هایی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده و همچنین خدمات لازم برای زائران تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: در این راستا برای 500 هزار نفر زائرانی که برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) می‌روند توسط 134 بقعه و مسجد خدمات رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره موضوع صرف درآمد بقاع متبرکه عنوان کرد: درآمد بقاع متبرکه در همان محل هزینه می‌شود و درآمد هیچ بقاع متبرکه ای از استان خارج نمی‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر