logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۳۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است/همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون هستند

راه-انداختن-کارناوال‌های-انتخاباتی-ممنوع-است-همه-دستگاه‌ها-موظف-به-اجرای-قانون-هستند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است، گفت: اگر تخلفی در این زمینه مشاهده شد دادگستری زنجان آماده رسیدگی به این موضوعات است.

به گزارش موج رسا; جعفر گل‌محمدی امروز در دومین جلسه ستاد  پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با بیان اینکه باید در این جلسات بتوانیم نقشه راه کارهای مربوط به پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی را تدوین کنیم، اظهار داشت: این راهکارها باید به زیرمجموعه‌های هریک از اعضای این ستاد منتقل شود تا در طول برگزاری انتخابات این نقشه راه جلوی چشم همه دست‌اندرکاران باشد.

وی افزود: بر اساس تجربیاتی که ما در سطح استان داریم و تجربیات و سوابق خاصی که در دادگستری وجود دارد، نشان می‌دهد که در استان زنجان از مردمان بافرهنگ، اگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی، ولایت‌مدار و متدین برخوردار هستیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه این دیانت، فرهنگ و تقوا دست به دست هم داده تا استان امن و بدون حاشیه‌ای داشته باشیم، عنوان کرد: در بسیاری از انتخابات ما جزو نادر استانهایی بودیم که جرائم انتخاباتی در آن واقع نشد.

وی با اشاره به تجربه دو یا سه انتخابات گذشته در استان زنجان ابراز کرد: در این انتخابات‌ها شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی تشکیل شد و با هم‌فکری و هم‌افزایی که بین دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی و مسئولان اجرایی وجود داشت احتمال وقوع برخی مسائل، اتفاقات، بروز برخی مسائل در حوزه‌های انتخاباتی پیش‌بینی و رصد شد و قبل از اینکه آن مسئله به یک موضوع بغرنج تبدیل شود، آن مشکل را حل کردیم.

گل‌محمدی گفت: در گذشته با تدبیر مسئولان و ارشاد و راهنمایی‌هایی که ما در دستگاه‌ قضایی داشتیم، به لطف خداوند انتخابات سالم، قانونی و پاکی را در استان برگزار کردیم و اکنون نیز هدف ما این است تا حضور حداکثری مردم در انتخابات را که خواسته مقام معظم است، رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه آرا مردم امانتی در دست ما مسئولان است، خاطرنشان کرد: راهکارهای اساسی و دل‌نگرانی‌هایی که در مناطق و موضوعات خاص وجود دارد باید در جلسات ستاد به آن مطرح شده و قبل از تاثیرگذاری بر روند انتخابات پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: به لحاظ تنوع و گستردگی انتخابات شوراها بحث‌های این جلسه با جلسات انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری متفاوت است.

وی در پایان جلسه که به جمع‌ بندی‌های سخنان مسئولان مربوط بود نیز گفت: ما در دادگستری در پاسخ به استعلام‌ها به نام اشخاص هیچ توجهی نکردیم و هر آنچه را که در سیستم وجود داشت در گزارشات خود قرار دادیم.

گل‌محمدی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری در مورد قانون خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات ایشان قانون بد باید اصلاح شود و از طرفی اجرای قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قانون به منزله ریل است و ما باید خود را  در ریل قانون قرار دهیم، گفت: اگر ریل مشکل داشت باید به مسیر صحیح برگردد و نمی‌شود قطار را از ریل خارج کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه همه ما موظف به اجرای قانون هستیم، اضافه کرد: کار این ستاد هیچ منافاتی با کار مجریان، ناظران و دیگر دست‌اندارکاران انتخابات ندارد و ما نیز در خود انتخابات دخالت نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به همراه اعضای این ستاد زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و کامل فراهم می‌کنیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه برای هر کاندیدا در هر منطقه شهرداری یک ستاد  پیش‌بینی خواهد شد، تصریح کرد: ستاد انتخاباتی تعریف خاص خود را دارد و ستادهای مردمی فقط عکس و پوستر می‌توانند، استفاده کنند نه محل مراجعه مردم را به ستاد انتخاباتی تبدیل کنند.

وی تصمیم‌گیری در خصوص ممنوعیت راه‌اندازی ستاد انتخاباتی در حد فاصل سبزه‌میدان تا چهارراه انقلاب را به هیئت‌های اجرایی و نظارت واگذار کرد تا در صورت تصویب در این هیئت‌ها در شورای تامین استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است، افزود: اگر تخلفی در این زمینه مشاهده شد دادگستری زنجان آماده رسیدگی به این موضوعات است.

وی از صدا و سیمای زنجان نیز خواست تا نسبت به بداخلاقی‌های انتخاباتی از جمله نصب پوستر در جداول و علائم راهنمایی و رانندگی پوشش لازم را انجام داده تا مردم بیشتر با ماهیت این افراد و بداخلاقی آنها آشنا شوند.

 //س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر