logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۳۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خدابنده خبرداد

پیشرفت 70 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در خدابنده

پیشرفت-70-درصدی-اجرای-طرح-کاداستر-اراضی-ملی-در-خدابنده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده از پیشرفت 70 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اصلاح هندسی طی 6 ماه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

داوود بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اصلاح هندسی گفت: تا کنون در 15 پلاک با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به احداث بند زیرزمینی در قریه صالح آباد از محل اعتبارات استانی بالغ بر 150 میلیون تومان و با  100درصد پیشرفت فیزیکی افزود: احداث سد خاکی کرسف از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبارات بالغ 2/1میلیارد تومان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیز همچنان ادامه دارد.

بیگدلی از احداث مخزن ذخیره آب در حوزه آبخیز شهری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبارای بالغ بر 235 میلیون تومان هم خبرداد و گفت: احداث بند رسوبگیر دابانلو با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان اعتبارات استانی هم اکنون در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده در 6 ماهه اول امسال در4 پلاک شهرستان به مساحت 5 هزار و 855 هکتار رفع تداخلات انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

تصرف 350 هکتار از اراضی ملی استان زنجان

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی همچنین 220 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای اجرای طرح حفاظت و قرق، تحت کپه کاری در حوزه آبخیز کرسف قرار گرفته است.

وی به برگزاری کلاس ترویجی با عنوان تربیت آبخیزدار به منظور اجرای پروژه های بخش سیلاب و برگزاری کلاس ترویجی نحوه تشکیل تعاونی های منابع طبیعی و نقش آن در توسعه منابع طبیعی برای بهره برداران و حوزه نشینان اشاره کرد و گفت: صدور کارت همیار طبیعت، تهیه و ارسال برنامه های آموزشی مجریان، تهیه وارسال برنامه های آموزشی پروژه محور مجریان، تکمیل و ارسال جدول مربوط به تعیین صلاحیت تعاونی ها و پیگیری تأسیس تعاونی در سطح شهرستان از دیگر برنامه های اداره منابع طبیعی شهرستان خدابنده در حوزه آموزش و ترویج  بوده است.

بیگدلی به اقدامات صورت گرفته در حوزه ممیزی اراضی در این بازه زمانی هم گریزی زد و گفت: پاسخ به استعلامات از طریق سامانه سامط 117 مورد، استعداد یابی و واگذاری اراضی ملی در قریه سوله جهت احداث نیروگاه خورشیدی به مساحت 28و6 هکتار و در مجموع 35هکتار از جمله فعالیت های این اداره می باشد.

وی همچنین تعداد پرونده های تخلف قاچاق چوب شهرستان خدابنده در 6 ماهه اول امسال را یک مورد اعلام کرد و گفت: تنظیم پرونده تخلف برای متصرفین اراضی ملی و ارسال به مراجع قضایی 68 فقره بوده که به مساحت 382هکتار برای 128 نفر از متصرفین اراضی ملی است.

لازم به ذکر است سامانه سامط در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و در راستای تسریع و تسهیل در پاسخ گویی به ارباب رجوع و ارتقا کارایی دولت طراحی و اجرا شده است که از طریق این سامانه امکان استعلام اراضی از سراسر کشور را فراهم می سازد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر