logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان:

تعیین ۱۵۰۰ ناظر و بازرس از طرف هیئت نظارت استان زنجان در انتخابات شوراها

تعیین-۱۵۰۰-ناظر-و-بازرس-از-طرف-هیئت-نظارت-استان-زنجان-در-انتخابات-شوراها

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان زنجان از تعیین ۱۵۰۰ ناظر و بازرس از طرف هیئت نظارت استان در انتخابات شوراها خبر داد و گفت: هیئت‌های نظارت در تمامی شهرستانها و بخشها در تاریخ مقرر تشکیل شده است.

به گزارش موج رسا; احمد بیگدلی امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: بنده به همراه سیدمرتضی خاتمی، محمدعزیزی سه نماینده استان در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها هستیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان هشت شهرستان و ۱۷ بخش دارد، افزود: در این انتخابات هیئت‌های نظارت در تمامی شهرستانها و بخشها در تاریخ مقرر تشکیل شده و فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: حدود ۱۵۰۰ نفر ناظرین و بازرسینی که از طریق هیئت نظارت باید در انتخابات دخیل باشند و به هیئت‌های اجرایی کمک کنند، تشکیل می‌شوند تا در روزهای آتی، در تاریخ مقرر و طبق قوانین، چارچوبهای مشخص شده، سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های ابلاعی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات بتوانیم مشارکت حداکثری و پرشور و شوقی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قدرت اصلی و نرم جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در پای صندوقهای رای است، ابراز کرد: امیدوارم با استفاده از تجربیات و دانش اعضای این ستاد و مسئولان برگزاری و حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای بار دیگر بتواینم قدرت نرم نظام مقدس اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

بیگدلی گفت: با توجه به تجربیات و دانش دست‌اندرکاران انتخابات و مسئولان و با توجه به سوابق، فعالیت و عملکرد ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی پیشگیری از تخلفات بسیار اثربخش بوده و در این دوره نیز با بهره‌گیری از این تجربیات ستاد با نشاط کار خود را انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: امیدوارم در این دوره از انتخابات نتیجه همه تلاشها شرکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه باشد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان تاکید کرد: عملکرد ستاد پیشگیری به طور یقین هیچ گونه تداخل و تعارضی با وظیفه سایر دستگاه‌ها، نهادها و هیئت‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: بنده و همکاران در هیئت‌های نظارت و جرایی در کنار این ستادها با همدلی، تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی با سایر نهادها در برگزاری یک انتخابات قانونی و سالم سهیم خواهیم بود.

بیگدلی با اشاره به وظایف هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: بعد از اینکه هیئت‌های اجرایی وظایف خود را به پایان رساند که اکنون در حال بررسی صلاحیت کاندیداها هستند کار در هیئت‌های نظارت شهرستانها و بخشها از ۲۵ تا ۳۱ انجام می‌شود تا نتیجه تایید صلاحیت کاندیداها به هیئت‌های اجرایی اعلام و از طریق فرمانداران و بخشداران نیز به کاندیداها اعلام ‌شود.

وی عنوان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده نیز اعتراض خود را به هیئت‌های مرکزی نظارت شهرستانها و بخشها اعلام می‌کنند تا روند قانونی در این خصوص نیز طی شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان تصریح کرد: هیئت‌های نظارت براساس قانون عمل خواهند کرد و هیچ‌گاه نظرات شخصی، سلیقه‌ای و جناحی خود را اعمال نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم مرّ قانون را که خواسته مقام معظم رهبری و قانون است را رعایت کنیم، اضافه کرد: اعضای این جمع با توجه به تجارب و نفوذ کلامی که در جامعه دارند باید راهکارهای ترویج قانونمداری و پیشگیری از جرائم را به کاندیداها و طرفداران آنها گوش زد کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فضای مجاری در خصوص تبلیغات زودهنگام و سایر موارد ادامه داد: فعالیت‌های فضای مجازی در حال رصد هستند و باید از طریق مسئولان تذکرات لازم داده شود.

 //س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر