logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس امور سیاسی منطقه:

حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه به سبک وحشیانه و کابویی است/ حمله آمریکا شکست معنوی و روحی بزرگی برای تروریست ها ایجاد کرد

حمله-آمریکا-به-پایگاه-هوایی-سوریه-به-سبک-وحشیانه-و-کابویی-است-حمله-آمریکا-شکست-معنوی-و-روحی-بزرگی-برای-تروریست-ها-ایجاد-کرد

کارشناس امور سیاسی منطقه گفت:  حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه کار خلاف قانون،مقررات و معاهدات بین المللی را به سبک وحشیانه و کابویی انجام داده است.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ترامپ از حمله به پایگاه هوایی سوریه اهداف متعددی را دنبال می کرد ولی خوشبختانه موفق به محقق کردن این اهداف نشد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ تصور می کرد با این حمله فرودگاه شعیرات در منطقه استان حمص که نقش مهمی در پوشش هوایی عملیات زمینی سوریه دارد، را فلج کند، افزود: 23 موشک از 70 موشک اصابت کرد و تکلیف بقیه موشک ها معلوم نیست برخی ها معتقدند این موشک ها مورد اصابت سامانه موشکی روسیه قرار گرفته اند.

کارشناس امور سیاسی منطقه ادامه داد: در پی پیروزی های چشمگیر سوریه در مناطق مختلف سوریه به ویژه حمص و حما در شرق و غرب و اطراف دمشق این شکست ها موجب نگرانی صهیونیست ها،آمریکایی ها، حامیان ترک و سعودی آنها شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا تلاش داشت با این حرکت و تاکتیک کفه ترازو را به نفع تروریست ها تغییر دهد، افزود: در حالی که این اتفاق نیفتاده و اصرار ارتش سوریه و همپیمانان بر سرعت عمل و پیشروی بیشتر شده است به طوری که پروازها از این فرودگاه آغاز شده و ادامه دارد.

این کارشناس با اشاره به اینکه این شکست، شکست معنوی و روحی بزرگی برای تروریست ها و آمریکایی ها محسوب می شود، ادامه داد: در داخل آمریکا نیز ترامپ دارای موقعیت مطلوبی نیست و میزان محبوبیت وی از 57 درصد به 32 درصد کاهش یافته است.

سید افقهی با اشاره به اینکه آمریکا به این بهانه که سوریه از  بمب های شیمیایی استفاده کرده است، این کشور را تهدید می کند، افزود: این در حالی است که با نظارت سازمان ملل همه سلاح های شیمیایی از این کشور خارج شده است و این ادعای آمریکا هنوز ثابت نشده است.

وی ادامه داد:ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی خود نیز بارها گفت:"من اوباما نیستم و قاطع هستم، چرا اوباما با این موضوع قاطع برخورد نمی کند".

کارشناس امور سیاسی منطقه با بیان اینکه با بازپس گیری مناطق مختلفی که در دست تروریست ها بود در برخی انبارها مواد شیمیایی و کارگاه های بمب های شیمیایی کشف شد، افزود: سازمان ملل اعتراف کرد که در سوریه و عراق تروریست ها از سلاح شمیایی استفاده کرده اند در حالی که سازمان ملل کور بوده و بر روی چنین موضوعات مهمی چشمان خود را می بندد.

سید افقهی با اشاره به اینکه آمریکا خودسرانه به کشوری که عضو سازمان ملل و جامعه جهانی است تهاجم وحشیانه کرده است، افزود:از آمریکا سئوال می کنیم مگر ادعا نکرد سوریه متهم است چرا اجازه نداد گروه مستقل به دستور شورای امنیت تشکیل و در این خصوص تحقیق کند تا در صورت مشخص شدن استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مطابق قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه آمریکا خودش شاکی بوده و با قضاوت خود حکم را نیز در خصوص سوریه اجرا کرده است،گفت: آمریکا کار خلاف قانون،مقررات و معاهدات بین المللی را به سبک وحشیانه و کابویی انجام داده است.

این کارشناس با بیان اینکه این اقدام آمریکا خللی در اراده ارتش سوریه ایجاد نکرده است، افزود: این ارتش با روحیه مصمم تر به کار خود ادامه می دهد.

سید افقهی بیان داشت: در حال حاضر روسیه همکاری خود را با آمریکا در خصوص سوریه به حالت تعلیق در آورده است که این کار به ضرر آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه برخی سناتورهای کنگره خواهان بازخواست ترامپ هستند، افزود: ترامپ باید پاسخگوی اعمال خود در این خصوص باشد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر