logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۳۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

پروژه سبزه میدان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه سبزه میدان بکار می گیرد

پروژه-سبزه-میدان-در-راستای-تحقق-سیاست‌های-اقتصاد-مقاومتی-است-مدیریت-شهری-تمام-تلاش-خود-را-برای-اجرای-پروژه-سبزه-میدان-بکار-می-گیرد

شهردار زنجان پروژه سبزه میدان را کاملا در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در سال جاری نیز رهنمود مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال و تولید بوده و پروژه سبزه میدان نیز کاملا مبتنی بر این رهنمود است.

به گزارش موج رسا; حبیب یگانه امروز در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان به زمان حضور خود به عنوان شهردار زنجان و وضعیت سبزه میدان اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به دو سال از تصدی بنده در شهرداری زنجان می‌گذرد و در زمان حضورم پروژه شرایط خاص خود را داشت. در طی این 25 سال از آغاز پروژه تملکات زیادی انجام شده است. در هر مقطع یک بخش آزاد شده و میلیاردها تومان از دارایی‌های مردم شهر برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برخی چنان مواضع فنی و کارشناسی در خصوص این پروژه اتخاذ می‌کنند که ناشی از عدم تسلط بر واقعیت‌های آن است، افزود: برخی مخالفتها با پروژه سبزه میدان ناشی از عدم آگاهی و تسلط بر این پروژه و وضعیت آن است. طی دو سال اخیر نیز هر اقدامی که نیاز بوده برای تسریع این پروژه انجام شده است.

شهردار زنجان پروژه سبزه میدان را کاملا در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری نیز رهنمود مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال و تولید بوده و پروژه سبزه میدان نیز کاملا مبتنی بر این رهنمود است. با آغاز عملیات اجرایی این پروژه شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان این شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی مسیر توسعه شهر زنجان را دچار چالش کرده‌اند، یادآور شد: مخالفان پروژه سبزه میدان پاسخ دهند در زمان مسئولیت خود چرا 400 درصد تراکم برای محور دلجویی مصوب کردند! این محور در آینده تبعات این مصوبه را نشان خواهد داد.

یگانه با انتقاد از مخالفان اجرای پروژه سبزه میدان، تاکید کرد: متاسفانه انتقادهایی را مطرح می‌کنند در حالی که  پیشنهاد روشنی در خصوص طرح سبزه میدان طی سال‌های اخیر دریافت نکرده‌ایم. مدیریت فعلی شهرداری وارث این پروژه از دوره چهارم شورای اسلامی شهر است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در ادوار گذشته ابعاد این پروژه را کوچک‌تر کرده بودیم، افزود: در دوره گذشته ابعاد طرح کوچک شده بود  و  مقرر بود در یازده بلوک کوچک  ساخته شود. صحبتهایی نیز با یک شرکت توانمند بومی صورت گرفت بود که در آن مقطع تغییر مدیریتی شرایط را تغییر داد.

وی دلیل شرکت پیمانکار فعلی برای افزایش ضریب پلوس را تشریح کرد و گفت: شرکت پیمانکار مواردی همچون سردسیر بودن منطقه و محدودیت فصل کاری، قرار داشتن پروژه در محوری‌ترین نقطه مرکزی شهر و محدودیت در تردد، جابجایی تجهیزات و دستگاهها، دپوی مصالح و فعالیت شبانه در کارگاه، فنس کشی کامل در محوطه کارگاه و رعایت تجهیزات کامل ایمنی در کارگاه در کنار استقرار آمبولانس و سایر شرایط ایمنی به دلیل شرایط خاص مرکز شهر، زهکشی ناشی از گودبرداری 13 متری و سختی فعالیت در این شرایط جزو موارد مطرح شده هستند.

یگانه در این خصوص ادامه داد: از موارد دیگر مطرح شده نیاز به پشتیبانی کارگاه، عدم آماده بودن واحدهای تجاری در فاز یک پروژه و ریسک ناشی از آن، ریسک ناشی از عدم فروش زمینها در بخش غیرنقدی قرارداد از جمله دیگر موارد مطرح شده است.

شهردار زنجان هزینه میلیاردی در پروژه  سبزه میدان را برای شهر یک سرمایه بزرگ خواند و افزود: همه فواید اقتصادی آن برای شهروندان زنجانی خواهد بود. متاسفانه برخی می‌گویند سبزه میدان اولویت نخست شهر نیست در حالی که برای مدیریت فعلی شهرداری این پروژه اولویت نخست و بسیار مهمی است. در 38 سال بعد از انقلاب پروژه فاخری در شهر زنجان ایجاد نشده و مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای خلق این پروژه به کارخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای غیراسلامی میدان‌های فاخر ساخته شده است، خاطرنشان کرد: جای تامل است که در شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی یک میدان شهری آبرومند ساخته نشود. سبک زندگی در عصر امروز تغییر پیدا کرده و باید در شهر زنجان میادین شهری رو توسعه دهیم.

یگانه با طرح این سوال که چه کسانی مانع پیشرفت این شهر هستند، اظهار داشت: این افراد زنجان را کوچک نگه داشته‌اند. باید یک میدان شهری سالم در این شهر داشته باشیم. برنامه‌های فرهنگی شهر زنجان نیاز به یک میدان بزرگ شهری دارد.  امروز بیش از گذشته نیاز به فضاهای عمومی داریم. فرق شهر و روستا این است که شهر دارای فضای عمومی است.

انتهای پیام/

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر