logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۳۱۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان:

130 هکتار از مراتع ملی استان احیا می شود/ جنگل کاری در 106 هکتار از مراتع شهرستان طارم

130-هکتار-از-مراتع-ملی-استان-احیا-می-شود-جنگل-کاری-در-106-هکتار-از-مراتع-شهرستان-طارم

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان با اشاره به اجرای طرح احیا مراتع و جنگلهای در سطح استان زنجان گفت: در این راستا 106 هکتار از مراتع شهرستان طارم جنگلکاری می شود.

سعید حسنلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تخصیص 23 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان اظهار کرد: از این مبلغ 175 میلیون تومان نیز به بخش مرتع و جنگل اختصاص یافته است.

وی با بیان این که 530 میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور حفظ و توسعه جنگل در نظر گرفته شده است افزود: طی سال جاری 106 هکتار از حوزه آبخیز منطقه جمال آباد شهرستان طارم  که از پوشش جنگلی ضعیفی برخوردار است جنگل کاری انجام خواهد شد.

حسنلو عنوان کرد: منطقه پس از شناسایی از سوی کارشناسان منابع طبیعی و با انجام مناقصات به زودی اجرایی می شود.

به گفته رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زالزالک و ارس دو گونه گیاهی است که جهت کاشت در این مناطق در نهالستان زنجان تولید شده است.

وی به حوزه مرتع نیز گریزی زد و از اجرای پروژه های مختلف در این حوزه و با هدف حفظ و احیای مراتع استان خبر داد.

حسنلو از توزیع 99 دستگاه آبشخوار 4 متری در نقاط مختلف استان طی امسال خبر داد . گفت: این طرح در راستای استفاده از آب شرب و سالم دام ها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

تشدید مجازاتها جلو سودجویی‌های احتمالی از منابع طبیعی را می‌گیرد

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار داشت: در 367 هکتار از مراتع استان که دارای خاک ضعیفی است کودپاشی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که جهت حفظ خاک و افزایش تولیدات مرتعی برای دام های محلی هم طرح های مختلفی پیش بینی شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در 770 هکتار از مراتع استان  بذر کاشته شود و همچنین در 130 هکتار از مراتع و اراضی ملی که بر اثر چرای بی رویه دام ها در حال نابودی است بذر پاشی خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر