logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۳۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبرداد

آغاز به کار نخستین همایش گریم و لباس فرهنگ عاشورایی در زنجان

آغاز-به-کار-نخستین-همایش-گریم-و-لباس-فرهنگ-عاشورایی-در-زنجان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین همایش گریم،چهره پردازی و لباس و عکس در فرهنگ عاشورایی آغاز به کار کرده است.

محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نخستین همایش گریم،چهره پردازی و لباس و عکس در فرهنگ عاشورایی در زنجان آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نائب رئیس شورای شهر زنجان و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان آغاز به کار کرد، افزود: علاقه مندان تا 24 مهر ماه می توانند آثار خود را به این همایش ارائه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این همایش 25 مهر ماه سال جاری در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان با حضور هنرمندان برگزار می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی با استفاده از هنر عکاسی و تحکیم باورها و ارزش های عاشورایی برگزار شده است.

علیمحدی تصریح کرد: به سه اثر برتر این جشنواره تندیس و جایزه این همایش ارائه می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی همواره با فرهنگ ایرانی عجین شده است، افزود: این همایش فرصتی برای ارائه فرهنگ عاشورایی در قالب های مختلف هنری از جمله عکاسی است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا همواره در جامعه ساری و جاری است، بیان داشت: این فرهنگ از 1400 سال گذشته نمود یافته و امروز هم هر کس به زبانی به این فرهنگ می پردازند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر