logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۳۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

اجرای عملیات آزاد سازی حاشیه رودخانه ها در مناطق پرخطر زنجان و سلطانیه/ ورود فاضلاب شهری زنجان به زنجانرود عملیات لایروبی را مشکل کرده است

اجرای-عملیات-آزاد-سازی-حاشیه-رودخانه-ها-در-مناطق-پرخطر-زنجان-و-سلطانیه-ورود-فاضلاب-شهری-زنجان-به-زنجانرود-عملیات-لایروبی-را-مشکل-کرده-است

مدیر شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اجرای عملیات آزاد سازی حاشیه رودخانه های در مناطق پرخطر گفت: این عملیات در مناطق پرخطر زنجان و سلطانیه با جدیت بیشتری انجام می شود.

محمود سرمستی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آزاد سازی حاشیه رودخانه های در مناطق پرخطر زنجان اظهار کرد: آزاد سازی حاشیه رودخانه ها در مناطق پرخطر در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا در زنجان مسیر گاوازنگ و پایین کوه تا خود شهر زنجان آزاد سازی کردیم تا در مواقع وقوع سیل آب وارد سطح شهر نشود.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان ابراز کرد: اطراف رودخانه روستای همایون نیز آزاد سازی شده و در حال حاضر نیز این عملیات در شهرستان سلطانیه در حال اجرا است.

وی افزود: در این شهرستان رودخانه بوئیین آزاد سازی سه کیلومتر انجام شده و ادامه آزاد سازی این رودخانه با در اختیار داشتن ماشین آلات راهداری انجام خواهد شد.

سرمستی خاطر نشان کرد: جلسه ای با پیمانکاران در جهت اجرای عملیات آزاد سازی مسیر رودخانه ها را داریم که اگر به نتیجه برسد عملیات آزاد سازی با شدت بیشتری و با تمام جدیت در مسیر رودخانه های پرخطر به غیر از رودخانه زنجانرود انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مشکل لایروبی زنجانرود بلاتکلیف است

وی عنوان کرد: زنجانرود نیازمند اعتبارات بیشتر و همکاری سایر دستگاه‍های دولتی است و این رودخانه نیز نیاز به آزاد سازی دارد.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان بیان کرد: اقداماتی که در نظر گرفته شده اگر اتمام شود مشکلی در شهرستان زنجان و سلطانیه در این حوزه نخواهیم داشت.

وی در مورد رودخانه زنجانرود بیان کرد: رودخانه زنجانرود به خودی خود آلوده نیست و در واقع این رودخانه را ما زنجانی‍ها آلوده کردیم و یکی از موارد فاضلاب شهری است که وارد این رودخانه می شود و یکی از دیگر موارد نیز پساب برای واحدهای تولیدی است و  اگر امسال بخواهیم در این رودخانه لایروبی را انجام دهیم و جلو ورود فاضلاب به این رودخانه گرفته نشود سال آینده نیز با این مشکل مواجه خواهیم شد.

سرمستی افزود: تنها راهکاری که برای این رودخانه در تصمیمات استانی نیز اتخاذ شد مقرر شده آب فاضلاب شهری نسبت به احداث فاضلاب شهری اقدام کنند و اگر این پروژه انجام شود ورود فاضلاب به رودخانه کم شده و مشکلات زیست محیطی نیز کم خواهد شد.

وی افزود: این موضوع توسط استاندار و فرماندار زنجان در حال بررسی و رسیدگی است و اگر تامین اعتبار صورت بگیرد این پروژه قطعا شروع خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان عنوان کرد: مقرر شده همه دستگاه‍ها مرتبط پای کار بیایند و آب منطقه ای نیز بعد از تامین اعتبار با تمام توان و امکانات موجود خود و با کمک سایر دستگاهها عملیات لایروبی این رودخانه را انجام خواهد داد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر