logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۳۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبرداد

پذیرش 180 معتاد در مرکز تبصره 2 ماده 16/فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد در زنجان

پذیرش-180-معتاد-در-مرکز-تبصره-2-ماده-16-فعالیت-14-مرکز-ترک-اعتیاد-در-زنجان

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان از پذیرش 180 معتاد در مرکز تبصره 2 ماده 16 خبر داد.

گل‌نساء آقا محمدی در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; با اشاره به مراکز بهبود وبازتوانی افراد دارای اختلال سو مصرف مواد مخدر در زنجان، اظهار کرد: تمامی این مراکز موجود در استان غیر‌دولتی و توسط سمن های فعال در حوزه اعتیاد و توسط گروههای همتا اداره  میشوند.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از جامعه هدف خود که توان بهره مندی از خدمات این مراکز را ندارند، ابراز کرد: افرادی که دچار اعتیاد هستند و جزو افراد بی بضاعت و مددجوی  تحت حمایت بهزیستی هستندبا حمایت بهزیستی در این مراکز پذیرش می شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعداد مراکز بهبود و بازتوانی فعال در استان زنجان، عنوان کرد: در استان زنجان 14 مرکز ترک اعتیاد در حال حاضر فعال است.

وی با اشاره به مرکز تبصره ۲ماده 16، تصریح کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستانی، بهزیستی استان مسئول پذیرش معتادان متجاهر است و در حال حاضر  180 معتاد در این مرکر پذیرش شده اند.

آقا محمدی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان، ابراز کرد: جمع آوری معتادان متجاهر یک فعالیت بین بخشی است که  بهزیستی، نیروی انتظامی و دادستانی باهمکاری هم  در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به آمار پذیرش مراکز بهبود وبازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد ، بیان کرد: 2هزار و 550 نفر در مراکز اقامتی استان پذیرش شدند و این آمار بدون احتساب مراکز سرپایی و کاهش آسیب است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت مراکز سرپایی در استان، عنوان کرد: در کنار مراکز بهبود و بازتوانی ، 70 مرکز ترک اعتیاد سرپایی که دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی هستند وجود دارد؛ و کلیه مراکز  ترک اعتیاد استان اعم از سرپایی . بستری .اقامتی .کاهش اسیب .و سرپناه  متناسب با نیاز های استان است.

آقا محمدی خاطر نشان کرد؛ درحال حاضرظرفیت  های مورد انتظار ایجاد شده و باید اعتبارات لازم برای خرید خدمت از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبارات استانی تامین شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر