logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

80 درصد معتکفین زنجان جوانان متعهد هستند/ ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه ‎ای برای نظام اسلامی نداشته است

80-درصد-معتکفین-زنجان-جوانان-متعهد-هستند-ارتباط-با-آمریکا-هیچ-نتیجه-‎ای-برای-نظام-اسلامی-نداشته-است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: 80 درصد معتکفین زنجان جوانان متعهد هستند که هر سال بیشتر از سال گذشته در این مراسم معنوی شرکت می کنند.

به گزارش موج رسا; آیت ‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎ های نماز جمعه این هفته با تقدیر از دست اندکاران برنامه اعتکاف در زنجان اظهار داشت: اعتکاف در گذشته تنها در چند مسجد و حوزه علمیه برگزار می‎ شد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هزاران معتکف در مساجد استان و شهرستان‎ ها معتکف می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد جمعیت معتکف جوانان هستند که با صفای باطنی در این مراسم معنوی شرکت می‎ کنند، افزود:مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند:" فتح ‎الفتوح امام خمینی (ره) تربیت جوانان انقلابی است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به10 ماه رجب به عنوان شب ولادت با سعادت امام محمد تقی (ع)، جواد الائمه،گفت: امام رضا (ع) که تا سن 47 سالگی دارای فرزند نبودند وغاصبان خلافت فکر می کردند که نسل امامت منقطع می‎ شود در این سن دارای فرزند شدند.

وی با اشاره به 19 فروردین به عنوان سالروز شهادت شهید آیت‎الله سید محمد باقر صدر به عنوان مجاهد انقلابی، خوش ‎فکر،خوش‎ نام و عالم به زمان، افزود: وی توسط صدام به همراه خواهرش زیر شکنجه در سال 59 به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه زنجان گفت: عشق به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) یکی از جرم های سید محمد باقر صدر بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 20 فروردین سال 59، به عنوان یکی از روزهای حساس در تاریخ سیاسی کشور ایران، گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از زیرسلطه استعمار انگلیس و آمریکا بیرون آمده و شاه ایران که نوکر حلقه به گوش آمریکا بود از کشور رانده شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه نظام اسلامی، گفت: سفارت آمریکا به خانه جاسوسی تبدیل شده بود که با درایت فرزندان انقلاب اسلامی و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، توطئه ها خنثی شد.

وی با اشاره به قطع رابطه آمریکا با ایران در  20 فروردین سال 59، گفت: این موضوع برای ملت ایران ثابت شده است که ارتباط با آمریکا هیچ نتیجه‎ ای برای نظام اسلامی نداشته است.

خطیب جمعه زنجان بیان داشت: گذشت زمان نشان داده است که هر چه از ایادی استکبار فاصله گرفته و استقلال کشور را حفظ کرده ایم، موفقیت‎ های بیشتری نصیب کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به  20 فروردین سال 1385 به عنوان یکی از روزهای افتخار آفرین و روز ملی فنآوری هسته ‎ای، ادامه داد: دانشمندان جوان، مومن و متدین کشور نظام اسلامی به غنی سازی اورانیوم در جهان دست یافتند.

آیت الله خاتمی یادآور شد: امروز شهید شهریاری به عنوان شهید اقتدار علمی مایه افتخار برای مردم زنجان است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان هنرمند متعهد، ولایی و ایران دوست،گفت: این گونه هنرمندان در خدمت انقلاب و سربلندی نظام اسلامی بوده ‏اند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام خمینی (ره) ،افزود:بنیاد مسکن در  محرومیت‎ زدایی گام های مهمی را برداشته است.

وی با اشاره به 13 رجب به عنوان سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع)، گفت: این روز به عنوان ارتباط قوی مومنین با خداوند متعال، رسول گرامی اسلامی و حجت الهی امیر المومنین (ع) است. //ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر