logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۳۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید در زنجان نهادینه شود/ شهرداری طرح تفکیک زباله از مبدا را در زنجان اجرا می‌کند

فرهنگ-تفکیک-زباله-از-مبدا-باید-در-زنجان-نهادینه-شود-شهرداری-طرح-تفکیک-زباله-از-مبدا-را-در-زنجان-اجرا-می‌کند

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا گفت: شهر داری به دنبال تحقق شدن این امر در سطح شهر زنجان است.

حمیدرضا حیدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نیاز به تفکیک زباله و ارتقاع فرهنگ تفکیک زباله در شهر زنجان، اظهار کرد: در شهر زنجان در حال حاضر یک سازمان مردم نهاد در این زمینه با شهرداری در حال همکاری است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان مردم نهاد با توزیع مخازن زباله به منازل همشهریان در برخی از نقاط شهر، ابراز کرد: کار فرهنگی متناسب با طرح تفکیک زباله از مبدا از طریق همین سازمان مردم نهاد در حال انجام است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به فعالیت کیوسک‌های جمع آوری زباله و پسماند ها شهری توسط سازمان مردم نهاد مذکور، عنوان کرد: این سازمان مردم نهاد به نوعی فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان در کنار جمع آوری زباله ها به صورت مکانیزه در حال فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای تفکیک از مبدا در حال گسترش است و چند نقطه از شهر مورد توجه برای این طرح است.

بیشتر بخوانید:

افزایش ارزش زباله،زباله گردها را بیشتر کرده است

حمیدی با اشاره به دونوع نگاه موجود در جامعه به زباله گردها و پدیده ناهنجار زباله گردی در شهر زنجان، بیان کرد: نگاه اول به این پدیده این است که این افراد نیازمند هستند و با این کار بخشی از نیازهای مالی خود را رفع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در واقعیت برخی از زباله گردها واقعا جزو افراد و اقشار نیازمند جامعه هستند، خاطر نشان کرد: به نظر من کار این افراد کار با ارزشی است اگرچه کار این افراد از نظر شکلی مناسب نیست.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه در برخی از خانواده های نیازمند، نیاز مالی این افراد از طریق زباله گردی رفع می شد، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم زباله‌گردها را در زیر چتر حمایتی در طرح تفکیک زباله قراردهیم به نفع جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعی از حواشی زباله گردی و زباله دزدی در کلان شهرها ندارم، عنوان کرد: با توجه به فعالیت سازمانهای مردم نهاد و سیستم جمع آوری زباله در زنجان به صورت مکانیزه، فکر میکنم حواشی زباله گردی بعد از این در زنجان منتفی است.

//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر