logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۳۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان:

افزایش 2 برابری حضور زائران زنجانی در راهپیمایی اربعین/آمار زائران زنجانی از مرز 34 هزار نفر گذشت

افزایش-2-برابری-حضور-زائران-زنجانی-در-راهپیمایی-اربعین-آمار-زائران-زنجانی-از-مرز-34-هزار-نفر-گذشت

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: تا کنون 34 هزار و 204 نفر در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند که این آمار دو برابر سال گذشته است.

فرامرز بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا کنون 34 هزار و 204 نفر در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب 20 هزار و 400 گروه اعزام شده اند، افزود: سامانه تا اطلاع ثانوی ثبت نام دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقطه عطف حضور مردم در راهپیمایی اربعین 27 مهر ماه سال جاری و بسیاری از افراد نیز از این راهپیمایی به سلامت به استان برگشته اند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرز خسروی برای خروج زائران باز است، افزود:به دلیل محدودیت زمانی، محدودیت تردد نیز در این مرز وجود دارد.

بابایی تصریح کرد: افراد می توانند برای شرکت در راهپیمایی اربعین به صورت گروهی در سامانه سماح ثبت نام کنند که این گروه ها شامل یک تا 38 نفر می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح مزیت های بیشماری برای مردم دارد، افزود: بیمه افراد از جمله مهمترین مسائل محسوب می شود تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای برای زائران،بیمه پشتیبانی لازم را انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه در اثر حادثه رانندگی برخی از هموطنان در عراق فوت کرده اند، افزود: بیمه در چنین حوادثی به کمک زائران می آید.

مدیر حج و زیارت استان زنجان تصریح کرد: خدمات پزشکی و کنسولی به افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند ارائه می شود.

بابایی با اشاره به افزایش 2 برابری زائران حسینی در سال جاری، افزود: در سال گذشته 17 هزار زنجانی در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در کشور عراق نیز سازمان حج و زیارت فعالیت های زائران را انجام می دهد، افزود: افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند نمی توانند از کشور خارج شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر